خبر فوری

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی هنرستان رودان چهاربرابرافزایش یافت

احمد رحیمی پور دوشنبه درحاشیه بازدید از هنرستان علی ابن ابیطالب (ع) رودان درگفت و گو با ایرنا’ افزود:سطح زیرکشت محصولات کشاورزی دراین هنرستان به چهار برابرافزایش یافته است.
وی ، میزان سرمایه گذاری برای توسعه و افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این هنرستان را چهار میلیارد و 369 میلیون ریال عنوان کرد.
وی افزود: به منظور تامین آب مورد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی (باغی، زراعی و گلخانه ای) این هنرستان؛ یک حلقه چاه عمیق راه اندازی و وارد مدار بهره برداری شد و کف شکنی دو حلقه چاه دیگر نیز به اتمام رسیده است.
رحیمی پور از مجهز شدن اراضی کشاورزی این هنرستان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون 30 هکتار از اراضی این هنرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
وی اضافه کرد: به منظور صرفه جویی و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی؛ مابقی اراضی نیز در آینده ای نزدیک به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.
رحیمی پور در ادامه؛ ساخت یک باب استخر ذخیره آب جهت آبیاری اراضی، توسعه مرغداری چهار هزار قطعه ای به 12 هزار قطعه ای در هر مرحله، تعمیر و راه اندازی سه دستگاه تراکتور به منظور تامین ادوات کشاورزی، تبدیل دامداری به گاوداری 70 رأسی و ساخت سه هزار مترمربع گلخانه و نشاء کاری را از مهمترین دستاوردهای این هنرستان طی 18 ماه گذشته برشمرد.
وی کاشت نهال لیموترش در سطح 10 هکتار را از دیگر اقدامات این هنرستان عنوان کرد و افزود: کاشت نهال لیموترش از امروز یکشنبه 21 آذرماه 95 در سطح 10 هکتار از زمین های کشاورزی هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب (ع) رودان آغاز شد.
رحیمی پور در ادامه خاطر نشان کرد: بخشی از اراضی کشاورزی این هنرستان به باغ کُنار، نخلستان و مزرعه سبزی و صیفی (خیارسبز، فلفل دلمه و بادمجان) اختصاص دارد.
این مسئول اظهار داشت: محصولات باغی، زراعی، دام و طیور این هنرستان بنا بر تقاضای مشتریان و بازارهای داخلی استان؛ تولید و عرضه می شود.
رحیمی پور در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون 140 هنرجو در شش رشته؛ گلخانه، امور زراعی، امور دام، مرغداری، تعمیر تراکتور و تیلر و ماشین آلات کشاورزی در هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان رودان مشغول تحصیل هستند.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی **انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید