خبر فوری

لزوم مدیریت در بهره‌برداری و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب در پارسیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از پارسیان، محمد رادمهر شامگاه یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب پارسیان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بحران جدی کم‌آبی در شهرستان باید مدیریت دقیق توسط دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرد.

رئیس شورای حفاظت منابع آب پارسیان در ادامه تصریح کرد: مدیریت بهره‌برداری و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه باید در اولویت کار اداره آب شهرستان قرار گیرد.

وی یادآور شد: چهارصد حلقه چاه آب در شهرستان طبق قانون مشمول پروانه بهره‌برداری است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

رادمهر بیان داشت: شرکت آب منطقه‌ای باید آموزش و فرهنگ برداشت و مصرف آب را در بین مردم نهادینه کند.

فرماندار پارسیان تاکید کرد: مهمترین زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و توسعه کشاورزی، آب است و کمبود بارندگی و عدم مدیریت صحیح در آینده، قشر عظیمی از کشاورزان سخت‌کوش را دچار چالش و بحران می‌سازد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و جهاد کشاورزی جهت تغییر الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای و آبیاری قطره‌ای در راستای حفاظت از منابع خدادادی جهت مصرف صحیح و هدیه به آیندگان کوشا باشند و در این راستا برنامه‌ریزی صورت گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید