خبر فوری

خیالبافی نتانیاهو: برای مقابله با تهدید ایران به 3 اسرائیل دیگر نیاز داریم

هرمزبان:نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی مضحک از طرح ایجاد 3 اسرائیل دیگر در خاورمیانه برای مقابله با تهدید ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،”بنیامین نتانیاهو،” نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ضیافت شام موسسه اینترپرایز آمریکا طرح عجیب و مضحکی را ارائه داد. وی در حمایت از حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و مقابله با تهدید ایران مدعی شد: باید دو یا 3 اسرائیل دیگر در منطقه تشکیل دهیم. اسرائیل‌های جدید می‌توانند نزدیک افغانستان، لیبی و یمن باشند.

“دنیله پلتکا،” معاون رئیس سیاست‌های دفاعی و خارجی موسسه اینترپرایز از نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای توافق هسته‌ای ایران پرسید و او پاسخ داد: باید انجام سه کار مهم را در نظر داشت. اول، ایران را بر روی آتش نگه داریم و اجازه ندهیم از مفاد توافقنامه تخطی کند. دوم، اجازه ندهیم این کشور گروه‌های نظامی مانند حزب‌الله لبنان و حماس در غزه را حمایت کند و سلاح به آنها برساند. سوم، آمریکا باید از متحدان خود در برابر ایران بیشتر حمایت کند، به ویژه مهمترین متحد خود. آمریکا باید از اسرائیل بیشتر حمایت کند!

وی سپس درباره گسترش قلمرو رژیم صهیونیستی مدعی شد: تصور کنید اسرائیل در خاورمیانه وجود نداشته باشد. چه فجایعی در انتظار منطقه خواهد بود؟ من پیش از این وزیر امور خارجه بودم و باید قواعد دیپلماتیک را رعایت کنم. حالا بیایید تصور کنیم در خاورمیانه 3 اسرائیل وجود داشته باشد. یکی در افغانستان، یکی در لیبی و دیگری نزدیک به یمن. بدون شک آن زمان اوضاع بهتری خواهیم داشت. آمریکا میلیاردها دلار صرف جنگهای افغانستان و عراق کرده است و هزاران نیروی نظامی به این کشورها اعزام کرد. اسرائیل بزرگترین دوست و شریک آمریکا است؛ اما هرگز از این کشور درخواست نیروی نظامی نکرد. ما در بدترین شرایط نیز از خودمان دفاع کرده‌ایم. ما فقط ابزار مناسب را از آمریکا مطالبه می‌کنیم. در این شرایط قادر به دفاع از خود دربرابر ایران خواهیم بود. اقدام دیگر ما برای کاهش دادن تهدیدات از سوی ایران، متوقف کردن شبکه‌های تروریستی این کشور در جهان است.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان / پایگاه صهیونیستی آروتز شوا

کد خبر: 394944

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید