خبر فوری

توزیع بیش از 12هزار تن نهاده های دامی توسط تعاون روستایی هرمزگان

هرمزبان: مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12هزار و 400 تن نهاده های دامی در بین اعضای تعاونی ها و تشکل های دامی این استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سیروس اسدپور دوشنبه اظهار داشت: این نهاده ها به ارزش 62 میلیارد و 240 میلیون ریال با نرخ مصوب دولتی خریداری و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نهاده ها در شهرستان های بندرعباس، میناب و بستک توزیع شده ، افزود: این نهاده ها از نوع سبوس بوده و به ازای هر کیلو گرم پنج هزار و 600 ریال بین دامداران و تشکل های دامداری استان توزیع شده است.

اسدپور با بیان اینکه 90درصد تولیدات دامی در استان از طریق دامداری های روستایی بوده، تصریح کرد: در حال حاضر دامداری های سنتی و صنعتی در استان با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک و 42 هزار راس گاو و گوساله مشغول فعالیت هستند.

مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان، خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی و خدمات دهی بهتر به بهره برداران و دامداران استان نشست های مشترک با معاونت امور دام استان و شرکت ها و تشکل های ذینفع برگزار شده و خرید دام های مازاد روستاییان و صادرات در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم در آینده ای نزدیک محقق شود.
منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394936

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید