خبر فوری

هرمزگان رتبه اول کاهش تلفات حوادث رانندگی در 7 ماهه سال جاری را کسب کرد

علیرضا مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: برابر اعلام آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور، استان هرمزگان با کاهش 8/20 درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان عنوان برترین استان کشور را در 7 ماهه  امسال کسب کرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید برنامه‌ریزی هدفمند، مدیریت و نظارت صحیح و همت و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران مرتبط با این بخش، این کاهش چشمگیر حوادث و سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن را در پی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان تصریح کرد: در وقوع تصادفات جاده‌ای سه عامل اصلی نقش بسزایی دارند که این عوامل انسان، خودرو و جاده است که سهم هر کدام در وقوع تصادف مشخص است هرچند که در تصادفات ده‌ها علل دیگر نقش‌آفرینی می‌کنند و سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این تصادفات مقصر شناخته می‌شوند.

این مسؤول آموزش فرهنگ ترافیک را مهمترین اقدام دانست و گفت: آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیک به عنوان یک اقدام فرابخشی باید در دستور کار قرار گیرد.
مجرد اظهار کرد: با عنایت به اهمیت پیشگیری از وقوع تصادفات و ارائه راهکارهای کاهشی در تلفات ناشی از تصادفات و تاکید 10 درصد کاهش سالانه تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای کشور براساس آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راه استان طی 7 ماهه سال جاری تعداد تصادفات 1300 فقره اعلام گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 6/18 درصد برخوردار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان یادآور شد: از این میزان، تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای فوق‌الذکر که از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور طی 7 ماهه سال جاری اعلام گردیده، تعداد متوفیان تصادفات در جاده‌های استان (برون‌شهری و روستایی) 168 نفر اعلام شده که نسبت مدت مشابه سال گذشته 20.8 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع تلفات تصادفات استان درمدت ذکر شده  تعداد 125 نفر در محورهای برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل  3/31 درصد کاهش داشته است.

مجرد افزود: استان هرمزگان در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه‌بندی کشوری در رتبه اول قرار گرفته و در محورهای روستایی 43 نفر جان خود را از دست داده‌اند که از 43.3 درصد افزایش داشته که استان هرمزگان در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه‌بندی کشوری در رتبه بیست و هفتم قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: تعداد یک هزار و 796 نفر در محورهای برون‌شهری مصدومین تصادفات بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/17 درصد افزایش برخوردار و در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه‌بندی کشوری در رتبه سی‌ام قرار گرفته است.

وی  خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد تلفات تصادفات استان در 7 ماهه سال جاری با کاهش 8/20 درصدی تلفات یعنی کاهش 44 نفر در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه‌بندی کشوری در رتبه اول قرار گرفته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید