سرمایه گذاری33هزار میلیاردی در کرمان با اجرای 58 پروژه اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، ” مهدی حسینی‌نژاد” در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به میزبانی شهرستان بم با  اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: 58 پروژه در راستای اقتصادی مقاومتی در استان تعریف شده است که با وجود این تعداد پروژه، 33 هزار میلیارد و 617 میلیون تومان در استان کرمان سرمایه‌گذاری خواهد شد و برای بیش از 13 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: تعداد 7 پروژه در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ شده و مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رونق تولید و تعیین تکلیف واحدهای نیمه فعال و راکد، ایجاد توازن صنعت و فولاد، ارتقای رقابت واحدها با افزایش صادرات، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری، افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در سال، تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد، تکمیل و راه‌اندازی 36 طرح ملی از جمله پروژه‌های مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: 3 طرح از 36 طرح ملی در استان کرمان است و خوشبختانه دو طرح از این تعداد به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه این سازمان نسبت به شناسایی پروژه‌هایی که در آن شهرستان‌ها در حال انجام است اقدام کنند و در جهت رفع مشکلات آنان بکوشند.

حسینی‌نژاد با بیان این‌که پیشرفت پروژه های استان کرمان در حال رصد شدن است، ابراز کرد: بر اساس آمار موجود 12.5 درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

وی هم‌چنین اکتشاف نزدیک به 46 هزار کیلومتر از استان کرمان را در قالب 25 پهنه اکتشافی و واگذاری آنان به شرکت‌های توانمند را از اتفاقات مهم در حوزه معدن استان کرمان دانست و گفت: توسعه فرش دستباف استان کرمان؛ راه‌اندازی و رونق معادن ذغالسنگ از برنامه جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان است که تا کنون نزدیک به 150 جلسه برای رفع مشکلات ذغالسنگ استان کرمان برگزار شده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید