برگزاری همایش طب سنتی در بندر شهید رجایی/ تأکید عفیفی پور بر لزوم آسیب شناسی نتایج معاینات ادواری

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، در ابتدای این برنامه که در سالن همایش های ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت شانزدهم آذر"روز دانشجو"، برگزاری همایش طب سنتی را گامی مهم و قابل تقدیر از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل برای افزایش آگاهی عمومی و گسترش فرهنگ سلامتی در بین کارکنان عنوان کرد.

وی از نیروهای انسانی به عنوان سرمایه کلیدی یک سازمان نام برد که سلامت آنها باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

عفیفی پور انجام معاینات ادواری را از جمله الزامات تمامی دستگاه های اجرایی برای سنجش و پایش سلامتی کارکنان دانست و افزود: انجام این معاینات صرفا نباید به یک سری آزمایشات منحصر شود و نتایج آن باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تأکید کرد: باید به گونه ای آسیب شناسی صورت گیرد که اگر یک بیماری در بین کارکنان به شکل اپیدمی دیده می شود، در خصوص راه های درمان و پیشگیری از ابتلا و گسترش آن چاره اندیشی شود.

در ادامه این همایش، "بهمن شفیعی" متخصص طب سنتی و اسلامی در خصوص تغذیه و تدابیر حفظ تندرستی با توجه به اصول طب سنتی به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه دانش طب سنتی در ایران قدمتی هفت هزار ساله دارد، افزود: این دانش بومی تأکید ویژه ای بر روی تدابیر خودمراقبتی به عنوان عامل مهم پیشگیری از ابتلاء به بیماری دارد این در حالی است که در پزشکی نوین به جای درمان، سرکوب علایم بیماری در کانون توجه قرار دارد.

این محقق طب سنتی بر لزوم اصلاح سبک زندگی کارکنان و نحوه تغذیه آنان به عنوان عاملی موثر برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها و حتی درمان آن تأکید کرد.

لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این همایش که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر ودریانوردی و تشکل مردم نهاد حافظان محیط زیست بندر و دریا برگزار شد، از پنج نفر از کارکنان و شرکت های مشارکت کننده در زمینه انجام معاینات ادواری تجلیل بعمل آمد و در پایان نیز، سخنران برنامه به پرسش های حاضرین پاسخ گفت.

گفتنی است، نمایشگاه عرضه محصولات و داروهای گیاهی نیز به عنوان بخش جنبی این همایش با استقبال گسترده شرکت کنندگان مواجه شد.

همچنین از دیگر نکات قابل توجه این همایش، پذیرایی به شکل کاملا سنتی با استفاده از عرقیجات گیاهی بود که این ابتکار معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل، مورد اقبال جمع کثیری از شرکت کنندگان قرار گرفت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید