علم و صنعت نیاز اصلی نظام پویای اقتصادی کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر سید محمود آقا میری روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مرکز زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه هرمزگان برای ایجاد مرکز رشد زیست فناوری دریایی در قشم، گفت: ارتباط تنگاتنگ علم و صنعت از مهمترین مولفه های دستیابی به یک نظام پویای اقتصادی است.

وی ادامه داد: دولت با ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند به پویایی و خلق ثروت بنگاه های دانش بنیان کمک کند و ایجاد مرکز رشد زیست فناوری دریایی در قشم هم بخشی از اقدام دولت در این منطقه است.

رئیس مرکز پارک زیست فناوری خلیج فارس افزود: دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری کلانی را برای کسب اقتصاد پویا در کشور آغاز کرده است و امروز در منطقه آزاد قشم نیز شاهد حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بینان در قالب مراکز رشد هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: مرکز رشد زیست فناوری دریایی واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان در قشم منشاء تحولات عظیم در راستای سیاست های کلان نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان هم در این مراسم طی سخنانی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نگاه ویژه ای به مباحث علمی، پژوهشی و دانشگاهی دارد و ایجاد مرکز رشد زیست فناوری دریایی واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان نیز با حمایت این سازمان ایجاد شده است.

علی اکبر شیخی فینی ادامه داد: مرکز رشد زیست فناوری دریایی خلیج فارس با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب تلاش دارد تحولی در زمینه علم و صنعت در حوزه دریایی در منطقه آزاد قشم ایجاد کند.

وی افزود: امیدواریم با حمایت بیشتر سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده عالی دولت بتوانیم به نتایج مهمی در حوزه های پژوهشی و فناوری در این منطقه دست یابیم.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: هدف ما از ایجاد این مرکز خروجی علمی و فناوری در سطح ملی و بین المللی است و با استفاده از ظرفیت سازمان منطقه آزاد قشم باید با صنایع فعال و سرمایه گذاران خارجی در این منطقه ارتباط قوی برقرار کنیم.

بنا به این گزارش، تفاهم نامه ایجاد مرکز رشد زیست فناوری دریایی خلیج فارس در واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان با حضور سید محمود رضا آقا میری رئیس مرکز زیست فناوری خلیج فارس و علی اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان در حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امضا شد.

این مرکز در محل واحد بین الملل  دانشگاه هرمزگان واقع در بلوار مشاهیر حد فاصل میدان حافظ و پارک زیتون شهر قشم با هدف حمایت از طرح های نوین علمی مرتبط با حوزه دریا ایجاد و افتتاح گردید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید