ایجاد شبکه آبیاری، ارتقای بهره وری آب را به همراه دارد

غلامرضا نیرو مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بهره وری آب یکی از طرح های تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ده هزار هکتار از اراضی بخش در راستای ارتقاء بهره وری آب در حوزه کشاورزی و سیاست اقتصاد مقاومتی تا پایان سال به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شوند.
وی با اشاره به اینکه تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری یکی از مهم ترین اقدامات در جهت ارتقاء بهره وری است، گفت: تجهیز اراضی به سامانه های نوین در مقایسه با روشهای آبیاری سنتی صرفه جویی 50درصدی آب را در پی دارد  که با این وجود فشار کمتری به منابع زیر زمینی می‌شود.
نیرو با اشاره به اینکه ایجادچهار تشکل آب بران از دیگر برنامه های تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است، افزود: ایجاد چهار تشکل آبیاری وآب بران تا پایان سال، موجب می شود تا بتوانیم با همکاری سازمان تعاون روستایی جهت ارتقای هرچه بیشتر منابع آبی این میزان را افزایش دهیم.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به وضعیت احداث شبکه آبیاری بیان کرد: اجرای شبکه آبیاری و زه کشی برای 300 هکتار زمین کشاورزی در راستای بهره وری منابع آبی تا پایان سال هدف گذاری شده بود که تا کنون بیش از دوبرابر این میزان معادل 700 هکتار تحت عملیات شبکه آبیاری قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها در واحد سطح  در نظر گرفته شده است، بیان کرد:  علی رغم عدم تخصیص این اعتبار به جهاد کشاورزی استان تا کنون 85 درصد تعهدات عملیاتی شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید