نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تبریک هفته وحدت و همین‌طور آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج)، تصریح کرد: شیعه و سنی باید دست در دست هم بر اشتراکات یکدیگر تکیه کنند و از هرگونه تفرقه بپرهیزند چراکه تنها سود آن متوجه استکبارگران خواهد بود.

باید از هرگونه تفرقه بپرهیزیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بندرعباس اذعان کرد: ایمان به خدای یگانه و رسول مکرم اسلام (ص) اصل ایمان به شمار می‌رود و رفتارهای غلطی نظیر غیبت، حسد و تهمت موجب دور شدن انسان از فضیلت‌های اخلاقی شده و ایمان انسان را تضعیف می‌کند.

وی اضافه کرد: مسلمان واقعی باید همواره رفتارهای خویش را در ترازوی ایمان و اعتقاد قرار داده و از آلوده ساختن اندیشه و کلام خویش به رفتارهای اشتباه و غلط بپرهیزد، چراکه انحراف آدمی از رفتارهای غلط اما کوچک او آغاز می‌شود.

نعیم‌آبادی بابیان اینکه بلندگوها و تریبون‌ها برای کشاندن جامعه به دعوا نیست، تصریح کرد: کشاندن دعواها به میان مردم موجب اضطراب جامعه می‌شود؛ بیایید در هفته وحدت به خاطر پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) با تشکیل نشست‌های مختلف هرچه دارید باهم بگویید.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به مقاومت هشت‌ساله ملت ایران در طول جنگ تحمیلی، این مقاومت را درنتیجه وجود روحیه ایثار و استقامت در وجود ملت ایران برشمرد و افزود: دشمنان در سال‌های بعد از پایان جنگ عامل اصلی بروز جنگ را تجاوز عراق به ایران عنوان کردند اما باید این پرسش را مطرح کرد که چرا آمریکایی‌ها و غربی‌ها و دیگر هم‌پیمانان عراق جلوی این تجاوز را نگرفتند و روزبه‌روز بر آتش جنگ میان دو ملت مسلمان افزودند؟

وی اظهار کرد: در هرکجای دنیا که دو ملت مسلمان باهم اختلاف پیدا کنند بلافاصله غربی‌ها بخصوص آمریکا و انگلیس وارد عمل شده و برشدت اختلافات تا رساندن دو ملت و دو کشور به وضعیت جنگی ادامه می‌دهند تا از ظرفیت ملت‌های مسلمان کاسته و در این میان اسلحه و اطلاعات و صنایع نظامی خود را به فروش برسانند و بر اموال ملت‌های مسلمان سلطه ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تبریک هفته پژوهش به همه دانشگاهیان کشورمان خاطرنشان کرد: آنچه کشور را از وابستگی نجات می‌دهد، نمره نیست بلکه علم است و باید معیار و ملاک‌ها در دانشگاه‌ از سمت‌وسوی نمرده دادن و نمره گرفتن به تولید علم تغییر یابد و موضوع تولید علم در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: کپی کردن مقالات و تولیدات علمی دیگران خیانت به کشور است و باید به‌طورجدی با آن برخورد شود تا آبروی دانشمندان موفق کشورمان از سوی برخی افراد سودجو مورد آسیب و لطمه قرار نگیرد.

نعیم‌آبادی با تبریک هفته وحدت و همین‌طور آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج)، تصریح کرد: شیعه و سنی باید دست در دست هم بر اشتراکات یکدیگر تکیه کنند و از هرگونه تفرقه بپرهیزند چراکه تنها سود آن متوجه استکبارگران خواهد بود.

امام‌جمعه بندرعباس همچنین از آمریکا به‌عنوان دشمن درجه اول جمهوری اسلامی ایران نام برد و با اشاره به سالگرد اعلام متجاوز بودن رژیم بعثی عراق در حمله به خاک ایران خطاب به آن عده‌ای که دلشان برای آمریکا می‌سوزد بیان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای متحد او از روز اول می‌دانستند چه کسی متجاوز است اما با حمایت از صدام و طولانی شدن حمله، دو کشور را نابود کردند و شیفتگان غرب بهتر است آمریکا و هم‌پیمانان او را بهتر بشناسند و بدانند که آن‌ها استقلال، آزادی و تمامیت ارضی ایران اسلامی را نشانه گرفته‌اند.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید