نیروهای توانمند اهل سنت در عرصه‌های مدیریتی هرمزگان به کار گرفته شدند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس که در آستانه سالروز ولادت حضرت محمد (ص) پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت انجام شد، ضمن تبریک فرارسیدن این ایام خجسته برای مسلمانان، اظهارداشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) پیامبر رحمت و مهربانی و الگوی وحدت و برادری برای همگان است.

وی اسلام را دین رحمت و برادری و رستگاری دانست و افزود: اسلام دین وحدت بخش است و در سالگرد ولادت نبی مکرم اسلام (ص) باید از این نجات بخش بشریت درس وحدت و یکپارچگی بیاموزیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان به سمت وحدت و همگرایی بیشتر میان شیعه و سنی گام برداشته‌ایم، تصریح‌کرد: بزرگترین سرمایه هر کشور منابع انسانی آن است و برنامه‌ها به وسیله نیروی انسانی توانمند اجرایی می‌شوند و بر این اساس در دولت تلاش کردیم از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در هرمزگان استفاده شود که در این راستا نیروهای توانمند اهل سنت در استان هرمزگان در عرصه‌های مدیریتی به کار گرفته شدند.

جادری ادامه داد: امیدواریم با این رویکردی که در پیش گرفته ایم با اجرای سیره پیامبر گرامی اسلام در جهت وحدت و برادری، امت خوبی برای حضرت محمد (ص) باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره‌کرد و بیان‌داشت: پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم در محاصره کامل اقتصادی قرار داشتیم و وضعیت تورم و گرانی در کشور به حد اعلای خود رسیده بود و هیچ کشوری با ما معاملات تجاری انجام نمی‌داد و تولید و صادرات نفت ما نیز به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: مردم در انتخابات سال 92 به دکتر روحانی که دارای گفتمان عقلانی و اعتدال بود رای دادند و دولت یازدهم در ابتدا تلاش کرد رابطه کشور ما با دنیا را ترمیم کند و دیپلماسی موفق جمهوری اسلامی ایران برجام را به سرانجام رساند که نتیجه آن برداشته شدن تحریم ها بود.

جادری با بیان اینکه این موفقیت در دولت تدبیر و امید موجب آرامش و امنیت و تنظیم روابط کشور ما با دیگر کشورهای دنیا شد، ابرازداشت: پس از اجرای برجام، سرمایه‌گذاران بسیاری به کشور آمدند و سرمایه‌گذاری کردند و تولید نفت ما نیز به بیش از چهار میلیون بشکه در روز رسید و معاملات بانکی به سرانجام خوبی رسید و آرامش خوبی در کشور و بازار ایجاد شد.

وی گفت: خروج بازار از حالت نا آرامی از بزرگترین اقداماتی است که صورت گرفت و اگر روال به همین شکل باشد اقتصاد ایران متحول می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سه سال گذشته در هرمزگان نیز در همه زمینه‌ها توفیقاتی داشتیم که در طول دوره‌های گذشته سابقه نداشته است، بیان‌کرد: هرمزگان در اجرای اقتصاد مقاومتی در بین 31 استان کشور رتبه نخست را به دست آورد که در این راستا براساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی از جمله در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید، سرمایه‌گذاری، مبارزه با قاچاق و بهره‌وری گزارش تمامی استان‌ها به مرکز اعلام شد که براساس امتیازات هرمزگان رتبه اول را به دست آورد و همچنین در همه زمینه‌ها ادارات و سازمان‌های هرمزگان جزء پنج استان برتر کشور بوده اند.

جادری، سپردن مسئولیت کنترل بازار به اصناف برای مبارزه با قاچاق را از اقدامات بسیار مهم در هرمزگان برشمرد و تصریح‌کرد: بازار باید در دست کسبه باشد و توسط اصناف و کسبه مدیریت شود که با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت مسئولیت کنترل بازار برای مبارزه با قاچاق کالا برعهده اصناف گذاشته شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم هرمزگان در زمینه‌های مختلف، افزود: مردم استان همواره قدردان زحمات بوده اند و مسئولان را برای کار بیشتر تشویق کرده‌اند.

گفتنی است، از 12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) پیامبر مکرم اسلام به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید