6گروه کارشناسی برای ریشه یابی خشونت در مسابقه پرشش مهر رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا علی قلی زاده جمعه در کارگاه آموزشی خشونت و زنان با تجلیل از بانوان فرهنگی، زنان فرهنگی را بخش عظمی از زنان توانمند جامعه ایران اسلامی دانست که علاوه بر تلاش برای احقاق حقوق خود الگوی مناسبی برای دیگر بانوان هستند.
وی برگزاری پرسش پرسش مهر95 با محوریت سوال های رئیس جمهوری که ‘ خشونت از کجا نشأت گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند. در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم، جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی؟ و چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟’ را فرصت مناسبی برای خشونت زدایی از چهره جامعه عنوان کرد.
قلی زاده افزود: دانش آموزان ، فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگی می توانند پاسخ به این سوالات را در رشته های هنری، ادبی و پژوهشی پاسخ دهند و بهترین آثار از سوی شهرستان، استان و کشور حائز رتبه و تقدیر می شوند.
یکی از اساتید رشته روانشناسی هم در این کارگاه گفت: خشم و عصبانیت یکی از هیجان های طبیعی در انسانها است ولیکن روش بروز خشم در افراد مختلف متفاوت است و در برخی از افراد، بروز خشم به صورت پرخاشگری علیه دیگران یا اشیا یا حتی خودشان دیده می شود.
پروین همت افزا افزود: در جوامع، بعضی از مردان که ثبات خلق ندارند یا در خانواده پدری، پرخاشگری را آموخته اند نسبت به زنان خود، پرخاشگری می کنند.
وی انواع خشونت علیه زنان را به چهار نوع خشونت های فیزیکی، کلامی، روانی و جنسی مورد اشاره قرار داد.
این استاد دانشگاه افزود: یکی از اصول، برای توانمندسازی زنان، خودباوری زنان می باشد و زنان می بایست، با ارزش و احترامی که به خود می گذارند کمال زنانگی خویش را معرفی کنند.
همت افزاد در این کارگاه آموزشی که به همت مشاور بانوان آموزش و پرورش بجنورد در کانون باهنر بجنورد برگزار شد افزود: در دنیای امروز که عصر ارتباطات و گفتگو است، زنان باداشتن هوش کلامی و هوش اجتماعی بالا می بایست قدرت زنانه ی خویش را با اقتدار به عرصه بگذارند.
خانم صادقی؛ مشاور بانوان و جوانان آموزش و پرورش بجنورد هم در کارگاه آموزشی خشونت و زنان با اشاره به برخی از آسیب های در حوزه زنان بویژه در سنین پایین گفت: ازدواج زودهنگام یکی از معضلات دانش آموزان روستایی است که با طلاق زوجین زیر 30 سال ارتباط مستقیمی دارد.
** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید