خبر فوری

نسیم تحول در شرق فارس در پرتوی تدبیر و امید

شهرستان های نی ریز و استهبان به ترتیب در فاصله 192 و 160 کیلومتری شرق شیراز واقع هستند.
استاندار فارس و هیات همراه در سفر به این مناطق واقع در شرق استان از روند اجرای طرح های مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، دستورهای لازم را برای شتاب بخشی به اجرای این طرح ها ارائه کرد.
به گفته آیت الله رزمجو مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، یکی از نکات مهم این سفر حضور همه مدیران دستگاه های اجرایی استان با کارکردها و ماموریت های اقتصادی بود.
نکته ای که از اراده مدیریت ارشد استان فارس برای گره گشایی از مشکلات توسعه شرق استان و شتاب بخشی به طرح های امیدآفرین حکایت داشت.
** کلیدواژه آب برای پویایی زندگی و چرخ صنعت در شرق فارس
بدون تردید، دستیابی به منابع آبی پایدار از کلیدواژه های تداوم زندگی بالنده و حرکت پویای چرخ صنعت در هر نقطه از میهن اسلامی است که این موضوع در شهرستان های نی ریز و استهبان از اهمیت ویژه ای برخورداراست.
در این شرایط، بدیهی بود که استاندار فارس با درک مسائل و مشکلات آبی شرق استان، چهارشنبه در نخستین برنامه های خود در سفر به شهرستان نی ریز از سد چشمه عاشق در این شهرستان بازدید کرد.
افشانی ساعتی بعد از این بازدید در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز دراین باره نوید داد که سد چشمه عاشق که با توجه به طرح های در حال اجرا در منطقه یک نعمت بزرگ محسوب می شود، تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.
پیش از این حمید چیت چیان وزیر نیرو در سفر 29 تیرماه امسال گزارشی از 6 سد در حال ساخت ارائه کرده بود و با اشاره به پیشرفت 94 درصدی طرح ساخت سد چشمه عاشق، از بهره برداری ا زاین سد تا پایان امسال سخن گفته بود.
** جلوه های اقتصاد مقاومتی در شرق فارس
علاوه بر سد چشمه عاشق، بازدید از طرح های در حال احداث فولاد نی ریز و بزرگراه شیراز – نی ریز- سیرجان از دیگر برنامه های سفر استاندار فارس به شرق استان بود.
این طرح های زیرساختی و صنعتی و معدنی با توجه به ایجاد ارزش افزوده و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل و کاهش هزینه ها و صرفه جویی و ایمنی سفر برخوردار از ویژگی های طرح های اقتصاد مقاومتی است.
استاندار فارس در این سفرنوید داد: در نیمه نخست سال 96 شاهد بهره برداری از سه پروژه سیمان خاکستری، فولاد و سنگبری با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در شهرستان نی ریز خواهیم بود.
افشانی، همچنین ضمن تاکید بر لزوم تامین نیروی مورد نیاز کارخانه فولاد نی ریز از نیروی بومی منطقه و استان افزود: این موضوع با توجه به وجود بهترین دانشگاهها و نیروهای تخصص کشور در استان فارس محقق شود
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، کارخانه فولاد نی ریز به عنوان سومین طرح از مجموعه طرح های هشتگانه فولاد کشور با اشتغالزایی 800 نفر به صورت مستقیم درحال ساخت است.
بر این اساس، طرح 800 هزارتنی فولاد نی ریز فارس با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت سرمایه گذاری غدیر به نسبت 35 و 65 درصد در زمینی به مساحت 500 هکتار در حال ساخت است.
به گفته علی همتی، خط تولید این کارخانه درمرحله نخست شامل یک مدول احیای مستقیم به روش میدرکس، یک واحد ذوب و ریخته گری، واحد انباشت و برداشت و واحد اکسیژن خواهد بود.
استاندار فارس در بازدید از این طرح گفت: مشکلات زیرساختی کارخانه فولاد نیریز همانند آب، برق و گاز مرتفع خواهد شد و مدیران این کارخانه باید برنامه زمان بندی تکمیل و افتتاح این کارخانه را اراده دهند.
افشانی با بیان این که کارخانه فولاد نی ریز به لحاظ اقتصادی سودآور بوده و برای منطقه نیز مفید خواهد بود، اظهارداشت: باید چرخه تولید این واحد با خرید معادن مورد نیاز و تولید شمس و کنسانتره تکمیل شود و منتظر خرید سایر واحدهای تولیدی نباشید.
وی با اشاره به این که عقل و منطق و شرایط اجتماعی اقتضا می کند که نیروی مورد نیاز کارخانه فولاد نیریز از همین شهرستان تامین شوند، گفت: وجود دانشگاه شیراز که به لحاظ ساختار دانشگاهی بهترین دانشگاه ایران است و تریبت بهترین متخصصین در حوزه هایی مانند مکانیک و متالوژی در این دانشگاه و هزینه هایی که بکارگیری نیروهای غیربومی برای کارخانه در پی خواهد داشت اقتضا می کند که نیروهای مورد نیاز کارخانه ابتدا از شهرستان نیریز و سپس از استان فارس تامین شوند
استاندار فارس در این سفر همچنین با تاکید بر این که مهم ترین پروژه ریلی استان فارس مسیر گل گهر به شیراز است، ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادم، وزیر راه و شهرسازی قول اتصال این مسیر به بوشهر و خوزستان را داده است.
.
** کارت دعوت برای همه طیف های سیاسی
استاندار فارس در سفر به 2 شهرستان شرقی استان ادای احترام به شهدا، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با فعالان اقتصادی و فعالان سیاسی اجتماعی را نیز در برنامه داشت.
به گفته رزمجو مشاور استاندار فارس، یکی از نکات مهم در جلسه فعالان سیاسی اجتماعی این شهرستان ها،‌کارت دعوتی بود که برای فعالان سیاسی از طیف ها و گروه های مختلف ارسال شده بود و حامیان همه تشکل ها به این نشست ها دعوت شده بودند.
شماری از فعالان سیاسی اجتماعی و دانشگاهیان شهرستان های نی ریز و استهبان در نشست های جداگانه با استاندار فارس به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، با توجه به در پیش رو بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت سال 96، دیدارهایی با فعالان سیاسی اجتماعی در سفرهای شهرستانی استاندار فارس پیش بینی شده است.
استاندار فارس در این سفر جمله کلیدی درباره اهمیت شوراهای اسلامی بیان کرد و آن این که :‌ به شوراها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید توجه ویژه ای شود واز بالاترین حمایت ما برخوردارند.
افشانی اظهار کرد: اگر بین شوراها و شهرداران اختلافی پیش بیاید من در کنار شوراها هستم به جز در یک مورد آنجا که فساد باشد چرا که گذشتن از این خطا و اشتباه کوتاه آمدن از حق مردم است.

** حرکت امیدبخش در پرتوی همدلی
استاندار فارس در استهبان، ایستگاه پایانی سفر 2 روزه خود به شرق استان نیز گفت: شهرستان استهبان به دلیل همراهی، هماهنگی و همدلی تاکنون قدم هایی برداشته شده و قدم های ببیشتری نیز در آینده برداشته خواهد شد.
افشانی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید با مشکلات عدیده ای برای تامین منابع در ابتدای شروع به کار روبرو بوده است، گفت: خوشبختانه با تدبیر دولت، درایت مقام معظم رهبری، هماهنگی سه قوه و حمایت بی دریغ مردم هم اکنون در موقعیت بسیار مطلوب تر از سه سال گذشته قرار داریم.
استاندار فارس در جلسه شورای اداری استهبان، خواستار توجه به رفع مشکل آبرسانی روستاهای شهرستان استهبان شد و افزود: خدمت به مردم این منطقه باید توام با احترام و تلاش بیشتر باشد.
وی همچنین در استهبان کلنگ ساخت اقامتگاه همراه بیمار بیمارستان این شهررا بر زمین زد و از یک واحد تولیدکننده پوشاک بازدید کرد.
افشانی همچنین با ریشه یابی مشکلات شهرستان استهبان گفت:عمده مشکلات این شهرستان به کشاورزی برمی گردد و نشان می دهد این شهرستان از اقتصاد تک بعدی رنج می برد.
افشانی در دیدار با فعالان اقتصادی و صنعت گران استهبان افزود:به عنوان اولین اقدام می بایست تنوع اقتصادی ایجاد کرد و اقتصاد شهرستان را به سمت صنعت و خدمات خصوصا گردشگری که پتانسیل خوبی در شهرستان وجود دارد کشاند.
استاندار فارس گفت: همچنین باید از کشاورزی حمایت شود و با توجه به کمبود آب و خشکسالی روی آوردن به کشت گلخانه ای که تولید 9 برابر با آب مصرفی مشابه دارد راه حل خواهد بود.
وی همچنین بر لزوم حمایت جدی دولت و دستگاه های اجرایی از صنعتگران تاکید کرد.
افشانی همچنین گفت: رئیس بانک مرکزی 20 آذرماه مهمان استان فارس خواهد بود و طی سفرخود ضمن بررسی عملکرد بانک‌های استان، راهکارهایی در مورد بهبود نظام بانکی استان ارایه می کند.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری، استان فارس حایزبالاترین جایگاه در کشور در زمینه ارتقای تولید با حمایت از سرمایه گذار است.
سفر استاندار فارس به 2 شهرستان شرقی استان در حالی شامگاه پنجشنبه به پایان رسید که اخبار و گزارش های مسئولان استان از وزیدن نسیم تحول در این مناطق حکایت دارد.
2027
گزارشگر: سیداحمد نجفی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید