نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی بخار برق با همکاری روسیه در سیریک ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، میرمرسل ایزدی‌پور، فرماندار شهرستان سیریک در دیدار با نمایندگان کشور روسیه اظهار کرد: این نیروگاه بخاری برق، در زمینی به مساحت 100 هکتار  در 4 واحد 350 مگاواتی، طی 55 ماه با مشارکت دو شرکت ایرانی و روسی ساخته خواهد شد. این پروژه یکی از طرح‌های توسعه سواحل مکران است که مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است. با راه‌اندازی این پروژه ملی زمینه اشتغال بیش از 3500 نفر در منطقه را فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک تصریح کرد: احداث این پروژه ملی توجه به بزرگ‌ترین زیرساخت منطقه است که باعث توسعه، اشتغال‌زایی و شکوفایی استان و کشور می‌شود.

ایزدی‌پور اضافه کرد: با توجه به همکاری و ارتباط‌های بسیار خوب و سازنده دو کشور روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، کارنامه بسیار خوب و درخشانی از کشور روسیه در ایران است که این نشان دهنده  پیوند دوستی عمیق دولت دو کشور و دو ملت ایران و روسیه است.

فرماندار سیریک اذعان کرد: در این جلسه ایوانف و پچلیسوف و تاجیک به عنوان نمایندگان شرکت های ایرانی و روسی در خصوص روند و نحو اجرای پروژه و استفاده از ظرفیت‌های منطقه و نیروهای بومی، سخنانی بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: آئین کلنگ زنی این پروژه ملی در روز های آینده با حضور دکتر جادری استاندار هرمزگان، و مقامات عالی رتبه کشور و روسیه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید