خبر فوری

پیشرفت کشور از طریق پژوهش محقق می‌شود/ آموزش و پرورش باید پژوهش‌محور باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم جادری ظهر امروز در آئین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در استان هرمزگان با بیان اینکه براساس قانون نیم درصد از بودجه هر دستگاه اجرایی برای امر پژوهش اختصاص یافته است، عنوان کرد: اگر این رقم توسط مجلس به یک درصد افزایش یابد بزرگترین خدمت به امر پژوهش خواهد بود که این درخواست ما از نمایندگان مجلس برای تقویت پژوهش است.

وی ادامه داد: پیشرفت همه کشورهای دنیا از طریق پژوهش به دست آمده و ما هم برای پیشرفت باید دانشمندان و اساتید خود را تقویت و برای آنها امکانات فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پایه تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر معلم و دانش آموز ما پژوهش محور باشند به نتایج مطلوب خواهیم رسید و تقویت آموزش و پرورش و فراهم کردن زمینه پژوهش در ابتدای تحصیل یک اصل مهم است.

جادری افزود: امروز کشور ما در منطقه در همه زمینه ها سرآمد است اما هدف مطلوب هنوز محقق نشده و این امر احتیاج به درایت و همراهی همه را دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: 600 میلیارد دلار از درآمد ناخالص داخلی کشور در سال 1404 باید از شرکت های دانش‌بنیان تامین شود که برای این کار زمینه‌های بسیاری باید فراهم شود و باید تلاش بسیاری داشته باشیم تا به این رقم برسیم.

استاندار هرمزگان بیان داشت: ما از اساتید دانشگاه درخواست داشته‌ایم شرکت دانش‌بنیان ایجاد کنند که نتیجه آن تولید ثروت است و تلفیق علم و صنعت از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.

جادری گفت: در همه زمینه‌ها به پژوهش نیاز داریم و در اولویت این پژوهش‌ها باید علوم انسانی باشد چون نتیجه علم باید رستگاری و نجات در دنیا و آخرت باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید