خبر فوری

دنیا به سمت تجارت آزاد پیش می رود/بازار آفریقا فرصت مناسبی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، محمود استقلال شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان همدان با بیان اینکه باشگاه صادراتی خصوصی ایران راه اندازی شده است، اظهار داشت: در این باشگاه به صادرکنندگان کشور خدماتی ارائه می شود.

وی با اشاره به سه اقدام اساسی در صادرات کشور، عنوان کرد: در قدم اول بازارهای هدف باید شناسایی شود چراکه بازارهای هدف آنچنان که باید و شاید شناسایی نشده است.

اسقلال با بیان اینکه بخش خصوصی مورد توجه دولت قر ارگرفته اما محیای صادرات نیست، یادآور شد: قیمت و کیفیت تولیدات موضوع اصلی نیست بلکه دغدغه این است که دنیا ما را نمی شناسد. و باید خود را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با بیان اینکه فرآیند صادرات مشخص شده و صادرات با فروش داخلی فرق می کند، گفت: صادرکننده باید علاوه بر توانایی فروش محصولات، وکالت و حقوق بین الملل را نیز آموخته باشد.

استقلال با بیان اینکه کشور باید خود را با خواست دنیا تطبیق دهد، عنوان کرد: بازارهای هدف تمایلی به کالاهای صادراتی ندارند چون تولیدات را نمی شناسند و یک تاجر باید دنیا را به طور کامل بشناسد در حالیکه چنان نیست و منفعلانه عمل می شود.

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات غیرنفتی ایران به کشورهایی همچون افغانستان است، اظهار داشت: تجارت چنین کشورهایی در حال تسهیل است و عراق و افغانستات نیز در حال پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستند که این موضوع کار را برای ایران سخت می کند.

استقلال در ادامه یادآور شد: یکی از شاخص های تجارت جهان میزان تجارت سرانه است و به نظر می رسد که بازارهای آفریقایی در این زمینه بکرتر هستند و رقابت در این بازارها کمتر است و باید به آن توجه شود.

دنیا به سمت تجارت آزاد پیش می رود

وی با بیان اینکه دنیا به سمت تجارت آزاد پیش می رود، گفت: کشورهای مختلف جهان عضو پیمان های تجاری هستند و صادرکنندگان باید در این راستا نقشه اقتصادی دنیا را بشناسند.

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه در شناخت کشورها نیازی به هزینه در راستای سفر به مقاصد صادراتی نیست، یادآور شد: برای صادرات به این کشورها باید به اسناد موجود دقت و آنها را مطالعه کرد.

استقلال همچنین عنوان کرد: صادرکنندگان می توانند به سایت بازار تجارت بین المللی مراجعه کرده و اطلاعات کشورهای مختلف را برای صادرات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همدان قطب اصلی تولید و صادرات کشمش است، گفت: همدان باید در این زمینه بیش از پیش شناخته شود چراکه برند همدان و ملایر در کشمش دیده نمی شود.

استقلال افزود: امارات و ترکیه بزرگترین صادرکنندگان کشمش هستند و پس از آن ایران، افغانستان و عراق قرار دارند که صادرکنندگان کشمش باید این کشورها را بشناسند.

وی ادامه داد: انگلستان و آلمان بزرگترین واردکنندگان کشمش هستند که ایران باید این به این موارد توجه کنند.

سفر در قالب هیئت های تجاری بهترین راه برای شناسایی بازارهاست

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با بیان اینکه سفر در قالب هیئت های تجاری بهترین راه برای شناسایی بازارهاست، اظهار داشت: حضور در نمایشگاه ها و شناسایی سلایق بازار نیز از دیگر راه برای شناخت رقبا و سلایق است.

وی افزود: دنیا به سمتی می رود که هرکشوری به عنوان متخصص برخی کالاها شناخته شود.

استقلال با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد منزوی از دنیا نیست، اظهار داشت: زمانی اقتصاد مقاومتی نمود پیدا می کند که ایران چنان با زنجیره های اقتصادی عجین شود که نتواند تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید درون افزا باشد و محصولات نیمه ساخته را از دیگر کشورها بگیرد، آن را توسعه دهد و صادر کند که ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خدمات در کنار تولید محصولات سودآوری بیشتری دارد، اظهار داشت: سهم خدمات در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حال افزایش است و سهم آن در تولید ناخالص بیش از ۷۰ درصد است.

بیشترین تمرکز صادرکنندگان باید روی نوآوری و خدمات باشد

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بیشترین تمرکز صادرکنندگان باید روی نوآوری و خدمات باشد، عنوان کرد: در مقابل کمترین تمرکز صادرکنندگان باید بر تولید و مونتاژ باشد و هرچه خدمات به تولید اضافه شود، سودآوری بیشتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر برندسازی در توسعه خدمات، گفت: تجار خوبی در ایران فعالیت  می کنند اما کاری که باید انجام شود این است که تا می توان از صادرات فله فروشی فاصله گرفت و به سمت بسته بندی رفت.

استقلال با بیان اینکه محصولات تولیدی باید برند کشوری خوبی داشته باشند، اظهار داشت: حتی اگر محصولی با کیفیت تولید شود اگر دارای برند نباشد موفق نخواهد بود.

رئیس کمیسیون صادرات لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه هیچ کس نمی دانست که ملایر بزرگترین تولید کننده مبل و منبت در کشور است، یادآور شد: کشور غنا برای تولید مبل به ایران سفارش می دهد و باید در استان تلاش شود که ملایر به عنوان برند در این زمینه معرفی شود.

استقلال همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک بودن به فرهنگ بازار هدف باید در صادرات مورد توجه قرار بگیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید