خبر فوری

استان زنجان ظرفیت بالایی درزمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حسین جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه بسیج مهندسین کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان،  با اشاره به اجرای ۱۴ برنامه ملی در بخش اقتصاد مقاومتی در کشاورزی کشور، افزود: ۱۶ برنامه استانی در رابطه با اقتصاد مقاومتی در استان در حال اجرا است. 

وی اظهار کرد: در استان زنجان بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد دارد و در سال جاری این بخش در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  کشت منطقه‌ای و تغییر الگوی کشت از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان زنجان است  و این استان با برخورداری از ۸۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به‌صورت ارگانیک است.

جعفری با بیان اینکه باید از این موقعیت برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود،  افزود: باید مهندسین کشاورزی در زمینه ریشه کنی بیماری های دامی، بهره وری تولید و ترویج  استفاده از کنسانتره فعالیت جدی را داشته باشند و بر توسعه تولید محصولات با کیفیت مدیریت لازم را داشته باشند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر بخش کشاورزی در روستاها توسعه خوبی داشته است و کشاورزی مردمی‌ترین فعالیت اقتصادی در کشور است، به‌طوری‌که ۹۸ درصد تولیدات در این حوزه توسط مردم انجام می‌شود و استان زنجان طی دو سال گذشته جزو استان‌های برتر در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی بوده است.

جعفری تأکید کرد: در حوزه دام و طیور نیز موفقیت‌های بسیار خوبی در توسعه دامداری‌های کوچک روستایی بوده و تثبیت ژن چندقلوزایی گوسفند افشار نیز هم‌اکنون در ۲۲ روستای استان اجرا می شود. 

وی افزود: بخش کشاورزی در اقتصاد استان زنجان مؤثر است و پرورش گوسفند افشاری دانش‌بنیان و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یاد آورشد: جهاد کشاورزی به دنبال کیفی سازی محصولات کشاورزی در استان زنجان است و در این راستا جهاد کشاورزی این برنامه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

جعفری گفت: بیش از ۶۰ نوع محصول کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود و  استان زنجان به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص دارای کیفیت بسیار مطلوب در محصولات کشاورزی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید