خبر فوری

روز دانشجو روز استقلال، آزادی و حاکمیت ملی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو امشب با حضور حضور ارسلان بهاری فرماندار بندرلنگه، مهدی صابری بخشدار مرکزی، محمود شریفی رئیس شورای شهر بندرلنگه و جمعی از مسؤولین ادارات و اساتید دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه پیام نور واحد بندرلنگه برگزار شد.

نرگس جمشیدی معاون دانشگاه پیام نور مرکز بندرلنگه در این مراسم اظهار داشت: در 16 آذر سال 1332 در تظاهراتی که در دانشگاه تهران به هنگام اعتراض به دیدار رسمی معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا صورت گرفت سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌ رضوی به شهادت رسیدند.

وی افزود: به همین دلیل این روز را به پاس ارج نهادن به خون این سه شهید، روز دانشجو نامیده‌اند که می‌توان روز استقلال و آزادی و حاکمیت ملی دانست.

معاون دانشگاه پیام نور بندرلنگه ضمن تبریک روز دانشجو به تشریح عملکرد و فعالیت‌های دانشگاه پیام نور بندرلنگه پرداخت و گفت: این دانشگاه در سال 1373 توسط هیات موسس بعنوان اولین مرکز دانشگاهی در غرب استان در سطح شهرستان تاسیس شد و فعالیت خود را با یک رشته شروع کرد و خدا رو شکر با پیگیری‌های به عمل آمده در حال حاضر حدود 20 رشته تحصیلی  فعال در این دانشگاه وجود دارد و 60 مدرس مدعو و هیأت علمی داریم.

جمشیدی در خصوص فعالیت‌های آموزشی دانشگاه پیام نور بندرلنگه اضافه کرد: در زمینه برگزاری امتحانات هر سال در سطح استان رتبه اول را به دست می‌آوریم.

وی در پایان با تقدیر از همکاری شهرداری بندرلنگه و با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و شرکت دانشجویان در مسابقات قرآنی  یادآور شد:  این مسابقات هر ساله در سطح استان برگزار می‌شود و دانشجویان اعزامی شهرستان توانستند در زمینه قرائت و حفظ قرآن مقام اول را به دست بیاورند و در یک دوره موفق به کسب مقام اول کشوری در زمینه حفظ قرآن شدیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید