خبر فوری

ارتقای شاخص بیمارستان،پیگیری بازگشت پول ورزش تاراه افتادن قطارتغییرات

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، در این نشست هادی رجائی نیا در پاسخ به سوالات خبرنگار ایرنا در حوزه های مختلف گفت: اختلاف نظر با سارمان برنامه و بودجه، راه اندازی بخش دیالیز را به تعویق انداخته است .
فرماندار فاروج گفت: برای راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان شهدا شهرستان، 150 میلیون تومان از اعتبارات پارسال شهرستان اختصاص داده شده بود اما با توجه به اختلاف نظر سازمان برنامه وبودجه در خصوص تخصیص اعتبارات شهرستانی به طرح های ملی این رقم تخصیص نیافت.
هادی رجائی نیا افزود: با پیگیری های انجام شده، قول های برای پایدار شدن این اعتبار با توجه به اینکه این طرح از قبل تعریف شده واعتبار به آن اختصاص یافته، داده شده است.
وی با اشاره به مطلوب بودن ضریب اشغال تخت بیمارستانی در فاروج افزود: با سیاست های موثر دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بطور متوسط بالغ بر 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان فاروج باوجود فاصله کم آن از دو شهرستان قوچان وشیروان ، پیرو سیاست های دولت، ضریب اشغال تخت بالایی دارد بیان داشت: این افزایش ضریب اشغال تخت به شکلی است که در پی افزایش تخت بیمارستان هستیم.
وی با بیان اینکه در این حوزه کمبودهایی هم داریم که برای رفع آن کارهای زیر بنایی در دست انجام است افزود: خلا یک تا دوماهه اتمام طرح یک پزشک تا معرفی پزشک جدید، نقیصه وزارت بهداشت ودرمان در حوزه نیروی انسانی است که امیدواریم وزارت بهداشت برای پر کردن این خلا چاره اندیشی کند.
فرماندار فاروج به جذب تعدادی متخصص ظرف یک ماهه گذشته برای بیمارستان شهرستان اشاره کرد و گفت: در این بخش هم هنوز نیاز به کارداریم که البته بخشی از این ها مربوط به شاخص و آیتم های بیمارستانی وشهرستانی ماست که در تلاش برای برطرف کردن آن و فراهم سازی زمینه برای جذب نیروی متخصص بیشتری هستیم و بخشی هم ناشی از کمبود نیروی متخصص دانشگاه علوم پزشکی است.
وی گفت: در سفر هیئت دولت به استان و حضور وزیر بهداشت به عنوان وزیر معین در شهرستان قول هایی در خصوص افزایش بخش های بیمارستانی داده شد که تامین اعتبار لازم صورت گرفته و به زودی آغاز می شود.
وی از انجام مذاکراتی ظرف همین هفته با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برطرف کردن مشکلات بهداشتی ودرمانی شهرستان خبرداد وگفت: با توجه به مکان یابی وجانمایی بیمارستان، ایجاد یک مرکز درمانی در مرکز شهر ضروری است که در دست پیگیری است.
فرماندار فاروج با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت سه حوزه مرکز بهداشت، شبکه و بیمارستان از سوی رئیس مرکز بهداشت را نمی پذیریم گفت: به رئیس مرکز بهداشت اعلام شده در اسرع وقت پزشک مجربی برای ریاست بیمارستان، و یک نیرو برای ریاست مرکز بهداشت معرفی شود .
***افزایش واحد دانشگاهی فعلا در دستور کار نیست/ راهبرد، حفظ، تقویت وارتقا دانشگاه پیام نور شهرستان است
فرماندار فاروج گفت: افزایش واحد دانشگاهی فعلا در دستور کار نیست و راهبرد، حفظ، تقویت وارتقا دانشگاه پیام نور شهرستان است.
رجائی نیا افزود: افزایش رشته های دانشگاهی وکمک به ارتقای واحد پیام نور فاروج در دستور کار است.
وی با گلایه از حضور کمرنگ مجموعه دانشگاهی در برنامه های شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه در کارگروه های تخصصی رویکرد ماست اما متاسفانه در این بخش دانشگاه پیام نور فاروج استقبالی نداشته و از حضور نیافتن رئیس دانشگاه در جلسات وبرنامه های شهرستان گلایه مند هستیم.

***حمل ونقل درون شهری فاروج نابسامان است
فرماندار فاروج در پاسخ به وضعیت نابسامان حمل ونقل درون شهری گفت: یک سری اشکالات در سیستم حمل ونقل درون شهری داریم و ساختارهایی در این خصوص در شهرستان تثبیت نشده است.
وی افزود: در نشستی با مجموعه متولی این حوزه که به زودی انجام می شود در خصوص ساماندهی این سیستم تصمیماتی گرفته می شود ومراکز روستایی که فاصله کمی با شهر دارند هم در این تصمیمات لحاض می شود.

*** در تعریف هر طرح جدید، بازه زمانی لحاظ می شود
فرماندار فاروج گفت: برای دچار نشدن طرح های جدید به طرح های ناتمام ، بازه زمانی برای بهره برداری از هر طرح تعریف می شود تا شاهد طرح هایی نباشیم که زمان شرو ع تا بهره برداری از آن مساوی با تمام شدن عمر مفید یک ساختمان نباشد.
وی افزود: در بودجه ریزی طرح ها، بهره برداری در کوتاه مدت از آن، لحاظ می شود.
رجائی نیا گفت: امسال ابلاغ اعتبارات به تعویق افتاد و با وجود کمبود نقدینگی پیمانکاران، از آنان خواسته شده است، طرح ها تعطیل نشود و امیدواریم اعتبارات هرچه سریعتر ابلاغ و تخصیص یابد.
*** پل روستای خسرویه در دست ساخت است
فرماندار فاروج با اشاره به اینکه یکی از رهاوردهای برگزاری کنگره ملی آقا نجفی برای شهرستان ساخت پل بر روی رودخانه روستای خسرویه بود گفت: با توجه به اهمیت این طرح، تخصیص اعتبار آن استمرار دارد تا مردم از مزایای اجرای آن برخوردار شوند.

*** در شاخص راه روستایی در وضعیت خوبی نیستیم
فرماندار فاروج گفت: در حوزه راه روستایی با مشکلات زیادی مواجه هستیم .
رجائی نیا افزود: اعتبارات شهرستانی و استانی جوابگوی نیاز این حوزه نیست و از نماینده شهرستان هم در خصوص کمک به جذب اعتبارات ملی مطالبه شده است.
وی با اشاره به اینکه شاخص برخوداری شهرستان 43 درصد است که وضعیت مطلوبی نیست افزود: هنوز راه های روستایی خاکی داریم که موضوع راه های روستایی باید ویژه پیگیری شود.

*** پیگیر برگشت اعتبار جابه جا شده حوزه ورزش شهرستان هسیتم
فرماندار فاروج گفت: پارسال بخشی از اعتبار حوزه ورزش شهرستان جا به جا و به شهرستان مانه وسملقان اختصاص یافت که پیگیر برگشت آن در اعتبارات امسال هستیم.
رجائی نیا افزود: در حوزه سرانه ورزشی در جایگاه مطلوبی هستیم اما در خصوص پراکندگی فضاهای ورزشی در سطح شهر تیتکانلو و روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم .
وی ، کمبود تجهیزات تخصصی رشته های ورزشی، فعال نبودن بعضی هیئت های ورزشی و.. را از مشکلات این حوزه در شهرستان عنوان کرد و گفت: عملکرد هیئت های ورزشی در حال حاضر رضایت بخش نیست.
فرماندار فاروج با درد خواندن وضعیت زمین چمن شهرستان گفت: ساماندهی وضعیت زمین چمن یکی از اولویت های ورزشی شهرستان است.
وی گفت: تعطیلی گود زودخانه شهرستان با وجود بهره برداری از این طرح قابل پذیرش نیست وفعال شدن این گود از دیگر مطالبات این حوزه است.

*** ظرفیت های حوزه گردشگری شهرستان بکارگیری می شود
فرماندار فاروج گفت: کار در حوزه گردشگری با توجه به سبقه شهرستان، محدودیتی ندارد ودایره گسترده ای است.
وی افزود: کمپ زائر ومسافر در محور شرق شهر فاروج در دست ساخت است که بهره برداری از آن از اولویت های حوزه گردشگری شهرستان است.
رجائی نیا گفت: قراردادهایی در حوزه کاوشگری بر روی بعضی آثار تاریخی شهرستان از جمله تپه های آن امضا می شود تا از این ظرفیت شهرستان هم بهره برداری لازم شود.
وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شهرستان را از دیگر رویکردها در حوزه گردشگری عنوان کرد وگفت: پراکنش بقاع متبرکه در شهرستان ظرفیتی است که بهره برداری لازم از آن نشده است.
فرماندار فاروج از قول مساعد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان برای ساماندهی بعضی از این بقاع خبرداد و گفت: با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی وکمک های دولتی مناطق کردشگری شهرستان هم فرصت های اقتصادی مناسبی را ایجاد می کند.

*** مدیرانی می مانند، مدیرانی می روند
فرماندار فاروج در خصوص جابه جایی بعضی مدیران نیز گفت: مدیران به لحاظ کار در سطوح مختلف قرار دارند، فعالیت ها ارزیابی شده که براساس این ارزیابی ها، تعدادی از مدیران شهرستان تغییر می کنند.
وی از معرفی معاون خود نیز در آینده نزدیک خبرداد.
شهرستان فاروج در 90 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
خبرنگار: مرضیه مهربان ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
7187/1744

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید