خبر فوری

تأمین فضای فیزیکی مورد نیاز برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج  به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، سید شمس‌الدین هاشمی با اعلام اینکه نام پارک علم و فناوری در پیوست بودجه سال 96 ثبت شده و به آن ردیف بودجه اختصاص داده شده است، گفت: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، قسمتی از سایت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و سوله و سایت ورزشی دانشگاه پیام نور یاسوج در زمینی به مساحت 19 هکتار واقع در کیلومتر 13 جاده یاسوج – شیراز به پارک علم و فناوری اختصاص می­‌یابد.

مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از اجرایی شدن این مصوبه، فضای فیزیکی مورد نیاز جهت راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده و موانع موجود بر سر راه تأسیس پارک استان برداشته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج افزود: در جلسه ماه قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس­ جمهور، مدیرکل برنامه­‌ریزی امور فناوری وزارت علوم و معاون دانشگاه پیام ­نور برگزار شد، مقرر گردید سوله و دو ساختمان واقع در زمین­های دانشگاه‌­های آزاد اسلامی و پیام نور با زیربنای کل حدود 9000 متر مربع به پارک علم و فناوری واگذار شود.

 هاشمی اظهار امیدواری کرد با تلاش عمومی همه نخبگان استان روند راه­‌اندازی پارک علم و فناوری استان تسریع شده و آرزوی دیرینه نخبگان و دانشگاهیان استان هرچه سریعتر محقق شود.

این مسؤول ضمن تجلیل از رهنمودهای آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان، پیگیری‌­ها و تلاش‌­های دکتر خادمی استاندار استان و دکتر هاشمی معاون وزیر علوم و همچنین مساعدت‌­های معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج ابراز داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر ساختمان‌های ذکر شده آماده بهره‌­برداری نیستند، پس از اخذ مجوز پارک علم و فناوری، سوله استانداری و یک ساختمان دانشگاه به صورت امانی در اختیار پارک قرار گرفته و ان‌شاءالله زمینه بهره‌برداری از اقتصاد دانش بنیان برای استان فراهم خواهد شد.

هاشمی در پایان با تأکید بر خواست فناوران، نخبگان و مخترعان استان برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری اذعان داشت: طی 10 سال گذشته تلاش­‌های بسیاری صورت گرفته تا استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دارای پارک علم و فناوری شود که امیدواریم این مهم در سال مزین به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با اقدامات کارساز همه مسؤولان امر محقق شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید