خبر فوری

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی به بلوغ کامل رسیده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، سید جواد جعفری سه شنبه شب در مراسم اختتامییه جشنواره تئاتر عروسکی کودک تشکر از سه حوزه را ضروری دانست و گفت: تشکر اول از مردم خونگرم و مهمان نواز هرمزگان به واسطه حمایت بسیار خوب طی این سال ها از جشنواره رضوی و تشکر دوم از هنرمندان تئاتر که در حوزه رضوی آثار فاخر متعددی تولید نموده اند و تشکر سوم از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر عوامل و دست اندرکاران جشنواره که ده سال با زحمت فراوان و به نحو احسن این رویداد مهم را به شایستگی مدیریت و برگزار کردند.

وی ۱۰ سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را تبریک گفت و افزود: آثار تولیدی جشنواره و میزان استقبال مردمی و کیفیت نمایش ها نشان می دهد این رویداد پس از ۱۰ سال به بلوغ کامل رسیده است.

رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) به سخنان کارگردانان در رسانه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت : همه کارگردانان بر گسترش فرهنگ رضوی اتفاق نظر داشتند و گسترش فرهنگ رضوی یعنی سفارش به نیکی ها و نهی از بدی ها و باید زبان هنر پرهیز از بدی و تبلیغ نیکی ها باشد.

سید جواد جعفری در ادامه اظهارداشت: باید بر گسترش معارف فرهنگ رضوی همراه با رویکرد عملی تأکید و اهتمام بیشتر صورت گیرد که لازمه آن انجام کارهای پژوهشی و عملی بیشتر است.

وی به دریای وسیع معارف رضوی اشاره کرد و گفت: هر هنرمندی می تواند با برداشتی که از سخنان، احادیث و سیره امام رضا (ع) دارد مبادرت به تولید اثر هنری نماید و وظیفه و رسالت هنرمندان این جشنواره به خاطر این که برای کودکان تولید اثر می کنند بیشتر از دیگران است.

رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در خصوص حمایت های مالی از کارگردانان عنوان کرد : هرکس که ایده و فکری در حوزه نمایش رضوی دارد می تواند آن را به شورای تخصصی ارسال و پس از تأیید ، از ابتدا و به صورت پلکانی حمایت های مالی صورت می گیرد.

گفتنی است، اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی –هنری امام رضا (ع)، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، جمعی از مقامات استانی، خانواده شهید حرم هرمزگان ، هیأت داوران، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و گروه های نمایشی شرکت کننده برگزار از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید