خبر فوری

آثار هنری باید با مبانی فکر و اعتقادی همراه باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا درویش نژاد سه شنبه شب در مراسم اختتامییه جشنواره تئاتر عروسکی کودک رضوی در بندرعباس به دو محصول عمده این جشنواره اشاره کرد و گفت : همراهی و مشارکت عمومی مردم با این رویداد که آن را به یک مطالبه جدی در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان تبدیل کرده است و همچنین جهش هنری آثار تولیدی توسط هنرمندان شرکت کننده از دستاوردهای بزرگ برگزاری مستمر ده دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در هرمزگان است.

وی افزود : خوشبختانه طی این ده سال توجه هنرمندان نمایش کشور به محتواهای اعتقادی و دینی به ویژه فرهنگ منور رضوی افزایش چشمگیری یافته است و آثار تولیدی نشانگر حساسیت هنرمندان در تولید این گونه آثار که مخاطب اصلی آن کودکان می باشند است.

دبیر دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از حضور گروه های مختلف تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت : تولید آثار نمایشی فاخر توسط هنرمندان این جشنواره جریانی را در حوزه فرهنگ و هنر کشور ایجاد کرده است که میزان عقلانیت و تلفیق آن با مبانی اعتقادی را افزایش داده و باعث گسترش فرهنگ رضوی در اقشار مختلف و به ویژه کودکان شده است.

درویش نژاد یاد آور شد : هم اکنون هرمزگان به مرجع تولید آثار نمایشی ویژه کودک با محتوای فرهنگ رضوی در کشور تبدیل شده است و این جایگاه افتخاری بس بزرگ برای هرمزگانی هاست.

وی از مقامات حاضر در مراسم اختتامیه به خصوص علی مراد خانی ، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید جواد جعفری رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور خواست که حمایت خود را به گروه های این جشنواره در تولید و اجرای آثار فاخر رضوی در سطح کشور افزایش دهند.

گفتنی است : اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی –هنری امام رضا (ع)، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ، جمعی از مقامات استانی ، خانواده شهید حرم هرمزگان ، هیأت داوران، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و گروه های نمایشی شرکت کننده برگزار از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر ، تندیس و هدایا تجلیل به عمل آم

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید