خبر فوری

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو پژوهش های بازار محور

امید بزرگ حداد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز، افزود: این نمایشگاه با همکاری و تعامل مجدانه مسئولان مرتبط برپا شده است.
وی ادامه داد: اکنون بخش قابل توجهی از نمایشگاه به دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علمی کابردی اختصاص دارد که دستاوردهای ارزشمندی محسوب می شود.
بزرگ حداد گفت: بیشتر تولیدات این دانشگاه در قیاس با دانشگاه های دیگر جنبه صنعتی دارد که بسیاری از آنها به تولید رسیده و یا در مرحله دریافت سفارش قرار دارند.
وی افزود: انتظار می رود که این دستاوردها راهگشای دانشگاه برای رسیدن به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشند.
معاون پژوهشی دانشگاه علمی کابردی کشور اضافه کرد: امید است این دانشگاه بتواند در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گام های اساسی بردارد چراکه تاکنون روند قابل قبولی داشته است.
وی گفت: باید سیاست های کشور به سمت و سوی تشویق دانشجویان برای کارآفرینی و ثبت پژوهش ها حرکت کند به این دلیل که ظرفیت های ارزشمندی در این مجموعه وجود دارد.
امید افزود: اهداف دانشگاه بر این اساس است که محصولات بازار محور از طریق دانشگاه به معرض دید گذاشته شود همچنین طرح باید قابلیت تجاری سازی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: طرحی کارآمد است که در چنین فضایی بازار خود را جذب کند از طرفی نیز درصدد تحقق کمک های مالی به عنوان تسهیلات برای دانشجویان هستیم که از این طریق محصولات با قابلیت عرضه در بازار جای خود را در عرصه تولید پیدا کند.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید