خبر فوری

12اثر از صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری به جشنواره تولیدات راه یافت

مهرداد عظیمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: صدا و سیمای جهان بین با تهیه چند مستند و با موضوع " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در این جشنواره حاضر شده است.

وی با بیان اینکه مستند "دیار مهر" به فعالیت‌های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌‎پردازد، افزود: در این مستند با مهم‌ترین قابلیت‌های استان آشنا می‌شویم، این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی امرالله محمودی در یک مجموعه 13 قسمتی تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مستند" یک دست صدا دارد" به یکی از جانبازان دفاع مقدس می‌پردازد که بر اثر انفجار مین مجروح شده و با وجود مشکل جسمی دست از تلاش برنداشته و در عرصه کار و سازندگی همچنان در خط مقدم گام بر می‌دارد چرا که معتقد است همه افراد باید در جهت خودکفایی کشور تلاش کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: این جانباز دفاع مقدس در زمینه اقتصاد مقاومتی توانسته به همراه یکی از هم‌رزمان خود سال‌ها به کار کشاورزی و باغداری بپردازد و علاوه بر آن در زمینه نجات غریق هم فعالیت کند، یزدان کیانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مستند است که به مدت 24 دقیقه تهیه و تولید شده است.

وی گفت: مستند "اقدام و عمل" به تهیه کنندگی علی شفیعی به سراغ یکی از نخبگان و مخترعین ملی کشور و جهان رفته است، دکتر کاوه که در کشور آلمان زندگی می‌کرده ولی عشق به میهن و علاقه خدمت به کشورش او را وادار به بازگشت به وطن کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مستند، کارآفرینی، تحقیقات و ایجاد کار برای تعداد زیادی از هموطنان توسط ایشان به تصویر کشیده شده است.

عظیمی با اشاره به فعالیت‌های بخش صدا افزود: رادیو جهان بین با تهیه و تولید مستندهای فاخر نیز راهی نوزدهمین جشنواره تولیدات استان‌ها شده است.

وی ادامه داد: مستند"از مدرسه تا دانشگاه" به تهیه کنندگی زهرا اردستانی به زندگی و نحوه شهادت شهید دریاقلی سورانی، ناجی شهرآبادان می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مستند "خیمه گاه خورشید" به تهیه کنندگی زهرا اسماعیلی به آداب و رسوم مردم استان در ماه محرم پرداخته و تاسوعا و عاشورای حسینی مردم شهر طاقانک در این مستند بررسی می‌شود.

عظیمی خاطرنشان کرد:"سجده دست‌ها" عنوان مستند دیگری است که به تولید و کشت زعفران توسط بانوان روستایی می‌پردازد و حکایت تلاش بانوانی است که در سرما و گرما دل به طبیعت می‌سپارند و با دستان زحمت‌کش از خاک طلای سرخ می‌گیرند، تهیه کننده این مستند فیروزه بنی‌طالبی می‌باشد.

وی با اشاره به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبری واحد خبر این مرکز گفت: مستند خبری "آوای دستان" با خبرنگاری سمیه نجفیان، در مورد یک جانباز دوران دفاع مقدس می‌باشد که با اقدامات خود در زمینه کار آفرینی و تولید برای 150 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این جانباز دوران دفاع مقدس در کنار تولید به امر وکالت، ورزش و برنامه نویسی هم مشغول است و علیرغم محدودیت‌های جسمی، توانسته پرتوان در عرصه‌های مختلف حضور یابد و موفق شود، این مستند روایتی از گذشته، حال و برنامه‌های آینده آقای شیرانی دارد و تلاش‌های ایشان را در عرصه اقتصاد مقاومتی به صورت مستند به تصویر می‌کشد.

عظیمی ادامه داد: گزارش خبری تلویزیونی بازگشایی" گذرگاه‌های برفی" با خبرنگاری مهدی نادریان که در مورد بازگشایی محورهای برفگیر استان از جمله گردنه‌های "عسل کشان" و "چری" که با اولین برف مسدود می‌شوند و تا خرداد سال بعد تردد در این گردنه‌ها به سختی و یا ناممکن است. این گزارش تلاش نیروهای راهداری و امدادی و سختی‌های انجام کار برای بازگشایی این گردنه‌ها را به تصویر می‌کشد.

وی بیان کرد: گزارش خبری " پُل بَرکت" با خبرنگاری ناصر اکبرپور است، این گزارش انعکاسی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور است که با پیگیری‌های مستمر نماینده ولی فقیه در استان و همکاری موثر بُنیاد بَرکت، پُلی برای یکی از روستاهای سخت گذر و دور افتاده شهرستان کوهرنگ ساخته می‌شود و پُل برکت نامگذاری می‌شود، این پل موجب رونق اقتصادی روستائیان و سهولت در رفت و آمدنشان می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: موسیقی "قصه عاشقان" با موضوع ایثار و شهادت، به خوانندگی و آهنگسازی رضا صالحی، تنظیم کامبیز جهان بخش و مجتبی صادقی، موسیقی "فروغ" با موضوع امام زمان(عج) به آهنگسازی نادر شیرانی و خوانندگی دیدار محمودی و موسیقی "نوبهیگ" با موضوع ازدواج ایلیاتی به آهنگسازی حمید توفیقی و خوانندگی علی عالی از جمله آهنگ‌هایی هستند که در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید