خبر فوری

مه غلیظ باعث تعطیلی شناورها و تأخیر پروازها در قشم شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، مه غلیظ که در روزهای گذشته باعث مشکلاتی شده بود شامگاه‌ سه‌شنبه به حدی است که امکان تردد خودروها را نه تنها در جزیره قشم با مشکل شدید مواجه کرده است، بلکه این مه برخی از نقاط استان هرمزگان و شهر بندرعباس را نیز فراگرفته است.

در طول چند روز اخیر دمای هوای مناطق مختلف استان هرمزگان افت محسوسی داشته و همین امر باعث شده مه بسیار غلیظی مناطق مختلف جزیره قشم به خصوص خط ساحلی این جزیره را فرا بگیرد و در برخی از نقاط نمی‌توان از فاصله یک متری چیزی را دید.

مصطفی برزگر معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار قشم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: با توجه به شرایط بد جوی، مه غلیظ و کاهش دید افقى به حد کمتر از 5 متر از سفرهاى غیر ضرورى به شهرهاى و روستاهاى شهرستان قشم جداً خودارى کنند.

همچنین خبر می‌رسد با توجه به کاهش دید افقی و وجود مه شدید، تردد شناورها در مسیر لافت و پهل تعطیل شده است .

شنیده‌ها حاکی است این مه غلیظ باعث تأخیر پرواز قشم تهران شده و پرواز شیراز به قشم به علت شرایط بد جوی ناچار به فرود اضطرارى در بندرعباس شد و هم‌اکنون مسافران شیراز به مقصد بندرعباس در فرودگاه این شهر منتظر بهبود وضع هوا هستند.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، هم‌اکنون رطوبت در قشم و بندرعباس به 100 درصد و دید افقی به کمتر از 200 متر رسیده است. توصیه می‌شود با توجه به مه غلیظ و کاهش شدید دید افقی موارد احتیاطی و ایمنی در تردد شناورها به ویژه مسافری، اتخاذ شود.

دمای هوای مناطق مختلف استان هرمزگان نیز در طول چند روز اخیر افت محسوسی داشته، اما شرایط آب و هوایی حالت مطبوعی به هرمزگان بخشیده و دمای هوای اغلب مناطق ساحلی استان بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس، بروز پدیده گرد و غبار شدید دو هفته پیش و همچنین مه بسیار غلیظی موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم از جمله تعطیلی فرودگاه بندرعباس و خسارت به تأسیسات شهری شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید