خبر فوری

دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند قطع وابستگی به نفت است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، سعید سعیدا در دومین اجلاس روز حسابدار یزد در ارتباط با نقش حسابداری در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کشور ما برای پیشرفت و توسعه، به آینده‌شناسی، آینده‌گرایی و گفتمان‌سازی نیاز دارد.

وی علت نام‌گذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را ایجاد نقشه راه آینده‌ساز کشور دانست و گفت: برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، به یک باور عمومی و درک مشترک ملی نیاز است تا امکان عبور از فشارها، سختیها، تحریم‌ها و جنگهای احتمالی اقتصادی دشمن فراهم شود.

عضو انجمن حسابداری یزد دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را مستلزم مواردی از جمله قطع وابستگی به نفت دانست و گفت: در عرصه اقدام و عمل، برای دستیابی به رشد درونزای اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی به نفت، اجرای پروژه‌های مختلفی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

سعیدا بیان کرد: برای نیل به توسعه باید سه اقدام درک و هضم اندیشه‌های جدید، تفسیر این اندیشه‌ها و ایجاد نهادهای جدید برای عملیاتی شدن این اندیشه‌ها به صورت کامل اجرایی شود.

دانشیار دانشکده اقتصاد انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله این نهادهای جدید دانست و گفت: این انجمن‌ها در صورتی که بتوانند خود را از آسیب‌ها به دور نگاه دارند، می‌توانند از مهمترین رکن توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حسابداری یزد برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر، نیاز به یک برنامه راهبردی دارد که هدف آن ایجاد ارتباط با نهادهایی است که به خدمات حسابداری و حسابرسی نیاز دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید