خبر فوری

11 هزار روستانشین لرستانی دهه فجر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب فاضلاب روستایی لرستان، سید سعید طاهری افزود: با افتتاح این طرح ها 47 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی افزود: این 14 طرح از جمله 40 طرح اقتصاد مقاومتی بوده که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند و در قالب مجتمع آبرسانی و تک روستائی هستند.
وی اظهار کرد: پیش از این نیز 48 روستا در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی آبرسانی و 16 هزار و 710 نفر از روستاییان لرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.
طاهری تصریح کرد: در سال 94 و 95 اجرای 29 مجتمع آبرسانی و 13 طرح تک روستائی اقتصاد مقاومتی با مجموع 184روستا و جمعیت 86 هزار و 800 نفر از محل صندوق توسعه ملی و استانی و با اعتبار 366 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با اجرای کامل این طرح ها تا پایان سال مالی 95 شاخص بهره مندی استان از آب شرب سالم و بهداشتی از عدد 78 درصد به حدود 84 درصد خواهد رسید.
در حال حاضر تعداد 2 هزار و 851 روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 551 روستا جمعیت بالای 20خانوار دارند.
یکهزار و 377 روستا با 118 هزار و 600 مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بهره مند هستند.
7269/ 6001
خبرنگار: الهام بابایی** انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید