خبر فوری

26 بقعه متبرکه در هرمزگان به قطب فرهنگی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با اشاره به وجود 3800 موقوفه در استان هرمزگان اظهار داشت: هرگونه درآمد از این موقوفات در این استان طبق نیات واقفین خرج ‌می‌شود و وقف عقدی است که ثمرۀ آن حبس کردن اصل و رها کردن منفعت آن است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات استان هرمزگان درآمدزا نیز است، افزود: در این استان موقوفات درآمدزا نیز وجود دارد ولی تعداد آن نیز کمتر است و طبق نیات واقف نیز هزینه می‌شود و بیشترین موقوفات ما در شهرستان میناب ‌است و درآمدزاترین موقوفات در شهرستان بندرعباس وجود دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای ساماندهی بقاع متبرکه در سطح استان انجام شده است، گفت: بقاع متبرکه ما در استان هرمزگان تبدیل به قطب فرهنگی شده و 26 بقعه شاخص داریم که همگی تبدیل به این قطب شدند و شما می‌توانید انبوه مراجعه‌کننده مردم را برای برگزاری مراسمات مذهبی به این بقاع مشاهده کنید و امیدواریم با خدمت‌رسانی بیشتر بهتر به زائرین خدمات بدهیم.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی به مطالبه رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اینکه آیا در استان هرمزگان این خواسته تا کنون محقق شده است، بیان داشت: من نباید این موضوع را تایید کنم و این مردم هستند که باید تایید کنند که به گفته مردم محقق شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید