خبر فوری

اختصاص رتبه دوم واگذاری پروژه‎های نیمه‎تمام به استان کرمان/ واگذاری یک‎هزار میلیارد تومان پروژه به بخش خصوصی

اختصاص رتبه دوم واگذاری پروژه‎های نیمه‎تمام به استان کرمان/ واگذاری یک‎هزار میلیارد تومان پروژه به بخش خصوصی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علیرضا رزم‎حسینی در همایش ائمه جمعه استان به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: طی سه سال گذشته تلاش شده است در راستای تعالی اقتصادی و فرهنگی منطقه در حد بضاعت و اختیارات گام‎هایی برداریم.

وی با اشاره به اینکه نخستین سیاستی که دنبال شد، مبتنی بر آموزه‎های سیاسی و قانون اساسی بوده است، بیان داشت: سعی کردیم، محوریت ولایت و توسعه را در فعالیت‎های سیاسی دنبال کنیم.

رزم‎حسینی تصریح کرد: تا امروز تلاش شد، تمام فعالان سیاسی معتقد به نظام با همین نگاه بتوانند در استان فعالیت داشته باشند و انتخابات سال گذشته با آرامش کامل برگزار شد.

وی افزود: با تعاملاتی که بین گروه‎های سیاسی بود، عقلانیت سیاسی در استان برقرار شد و در حوزه توسعه و پیشرفت نیز در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای نخستین بار نقش ائمه جمعه استان تبیین شد و همکاری داشتیم.

رزم‎حسینی با بیان اینکه ارزیابی بسیار مثبتی از این طرح در استان و کشور وجود دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر نظام دینی بوده است و اصل ولایت فقیه در قانون وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه نقش روحانیت در توسعه انکارناپذیر است و با نقش و اعتمادی که مردم به ائمه جمعه دارند، باید از این ظرفیت برای پیشرفت فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم، افزود: بخش قابل ملاحظه‎ای از تفاهمنامه‎های سرمایه‎گذاری در حال اجرا است که ثمره مثلث توسعه اقتصادی است.

رزم‎حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ایده شهر نمونه قلعه‎گنج مطرح و کار انجام شد و مفتخر هستیم که مقام معظم رهبری اخیراً دو بار در جلسه‎ها به مسؤولان اعلام کردند «بروید از قلعه‎گنج بازدید کنید».

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در سال 93 از کرمان کلید خورد که می‎تواند، توفیق خوبی برای محرومیت‎زدایی، توانمندسازی مردم و اعتمادسازی باشد.

رزم‎حسینی با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد را که از اصول اقتصاد مقاومتی است در استان دنبال می‎کنیم، اضافه کرد: تا امروز 15 مؤسسه ملی پذیرفته است تا الگوی قلعه‎گنج را در استان کرمان اجرا کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در بخش رونق اقتصادی در استان کرمان حدود 540 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده است، گفت: از این تعداد نزدیک به 225 میلیارد تومان تا امروز تسهیلات دریافت کرده که کافی نیست و پیش‎بینی می‎شود تا 600 میلیارد تومان بتوانیم، دریافت کنیم.

رزم‎حسینی تصریح کرد: در حوزه واگذاری پروژه‎های نیمه‎تمام استان کرمان رتبه دوم کشور را دارد و حدود یک‎هزار میلیارد تومان پروژه به بخش غیر دولتی و خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: تا امروز نزدیک به یک‎هزار تخت بیمارستانی استان را افزایش داده و 2 هزار تخت در حال ساخت داریم و طرح تحول سلامت به خوبی در استان اجرا شد.

رزم‎حسینی عنوان کرد: برای فعالیت‎های مؤسسه‎های غیر دولتی در مناطق هشت‎گانه اقتصادی استان پیوست فرهنگی در حال تدوین است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید