خبر فوری

وقف زمینه‌ساز و بستر ساز تحقق اهداف دین است

حسین صفری امشب در حاشیه همایش یاوران وقف در بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با اشاره به تاریخ وقف در طول تاریخ، اظهار داشت: وقف مربوط به دوران حال نیست بلکه از صدر اسلام و از زمان پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) وجود داشته است که روز به روز نیاز به وقف در جامعه احساس شده است و وقف نوعی سرمایه‌گذاری دنیوی و اخروی است.

وی افزود: اکنون وقف پس از چهارده قرن همچنان بهترین سیستم پویایی جامعه اسلامی است که با استفاده از حسن نیکوکاری و وعده ثروت در آخرت در بین مردم رواج دارد بدون اینکه هزینه‌ای برای بیت‌المال مسلمین داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه با اشاره به انواع وقف، اضافه کرد: باید انواع وقف در جامعه از قبیل وقف خانه ایتام ، وقف نان و طعام ، وقف لباس و پوشاک، وقف محل مسکونی برای فقیران بدون مسکن، امکان تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و زنان بی سرپرست، وقف مشاغل و موارد دیگر از این قبیل توجه بیشتری شود.

صفری تصریح کرد: باید وقف را زمینه ساز و بستر ساز تحقق اهداف دین و مقاصد شریعت بدانیم و در راه گسترش فرهنگ دینی از آن استفاده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در تاریخ اسلامی، اولین واقف رسول خدا(ص) بود و اولین موقوفات که شامل مسجد قبا و مسجد النبی و موارد دیگر بود که ماهیت این موقوفات نشانگر فرهنگی بودن وقف در نگرش اسلامی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید