خبر فوری

موفقیت در اکتشافات معدنی 12 استان

هرمزبان:مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: استان‌های شرقی و محروم کشور جزو مناطق اولویت‌دار اکتشاف در ایمیدرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی اصغر‌زاده با بیان این مطلب اظهارکرد: بخش زیادی از پهنه‌های اکتشافی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی قرار دارد که ایمیدرو در آنها مشغول اکتشاف است. همچنین، در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، اصفهان، گلستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و اردبیل نیز مشغول عملیات اکتشافی هستیم و هر پهنه‌ای را که کار اکتشاف به اتمام رسد، آزاد کرده و محدوده‌های امیدبخش آن را برای جذب سرمایه‌گذار اعلام فراخوان می‌کنیم.

وی افزود: در محدوده سنگان که بیش از یک میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی دارد، بیش از 260 هزار متر حفاری انجام شده که نشان‌دهنده حجم بالای سرمایه‌گذاری اکتشافی در این منطقه است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به اعتبار 1250 میلیارد تومانی تخصیص داده شده برای فعالیت‌های اکتشافی طی برنامه 3 تا 5 سال در این سازمان، تصریح کرد: این میزان اعتبار، با توجه به سرعت و جذب سرمایه‌گذار هزینه می‌شود و ایمیدرو قرار است 550 میلیارد تومان را به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کند که پس از کسب نتایج مثبت و کاهش ریسک، زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

وی افزود: هر اندازه بتوانیم به نتایج مثبتی در اکتشاف دست پیدا کنیم و به سمت کاهش ریسک پیش رویم، استقبال بخش خصوصی بیشتر خواهد شد و بدون شک، سرمایه قابل توجهی در این حوزه جذب خواهد شد.

اصغر‌زاده با بیان اینکه هر چه از نظر زمانی حرکت می‌کنیم، اکتشافات در جهان و در کشورمان سخت‌تر، با هزینه بالاتر و ریسک بیشتر انجام می‌شود، گفت: امروزه در دنیا تعداد معادن بزرگ قابل اکتشاف بسیار کم و در عین حال، هزینه‌های اکتشافی بسیار بالاست. این مساله موجب شده تا روش‌های نوین اکتشافی نظیر ژئوفیزیک هوایی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه روش‌های نوین اکتشاف در ایران بومی شده و حداقل دو شرکت داخلی از جمله سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در این زمینه توانمندی لازم را دارند. ما با این شرکت‌ها تعامل سازنده داریم و از توانمندی آنها بهره می‌بریم، به طوری که اکنون در همه پهنه‌های اکتشافی، از روش ژئوفیزیک هوایی استفاده شده است.
منبع: ایسنا
(لینک)
کد خبر: 394906

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید