خبر فوری

آسیب‌های اجتماعی استان هرمزگان زائیده غفلت از فرهنگ عمومی است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با بیان اینکه فرهنگ عمومی یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه امروز است اظهار داشت: چنانچه فرهنگ جوامع رشد مثبت و فزاینده‌ای داشته باشد تمام مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه مرتفع می‌شود.

وی بیان‌داشت: متاسفانه فرهنگ عمومی و پرداختن به آن مورد غفلت واقع شده و ما شاهد رشد آسیب‌ها و ناملایمات اجتماعی متنوع در هرمزگان هستیم.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان، شورای فرهنگ عمومی را موتور محرکه فرهنگ کلان دانست و ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در استان برگرفته از عدم توجه به توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است.

انصاری‌راد با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ عمومی نیازمند اجرای چند اقدام مجزا هستیم، تصریح کرد: از لحاظ ساختاری بایستی دید شورای فرهنگ عمومی در استان هرمزگان از چه جایگاهی برخوردار است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان اگر چه دارای ساختار است اما به سبب بی‌نظمی در برگزاری جلسات شورا، به‌سادگی می‌توان دریافت که تنها با برگزاری 4جلسه در طول سال، نمی‌توان فرصت‌ها و تهدیدات فرهنگی و اجتماعی استان را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نگاه جامعه نسبت به اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی، اظهار داشت: بحث فرهنگ عمومی متاسفانه آن‌گونه که باید مورد اقبال عمومی مردم واقع نشده و این بیانگر آن است که باید برای تبیین این حوزه تلاش بیشتری در جامعه صورت پذیرد.

انصاری‌راد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، بهترین راه برای معرفی و تبیین اهداف فرهنگ عمومی است بیان‌داشت: اجرا و پیگیری این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی است.

وی عدم تعامل دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر را عامل پدید‌آمدن خسارت فرهنگی در جامعه دانست و ابراز داشت: رشد فرهنگی، ‌مستلزم نظرسنجی و استفاده صحیح از توان نخبگان و متخصصان این علم است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه رشد فرهنگی جامعه باید شتاب بگیرد افزود: جان گرفتن دوباره دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با برگزاری جلسات منظم ماهیانه و ورود به جزئیات کار از طریق کارگروه‌های تخصصی راهکار رفع این مشکل است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید