خبر فوری

امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود ندارد

امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود نداردبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالله رضیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از گروه‌های مهم که در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفاء کرده‌اند دانشجویان بودند، اظهار کرد: تلاش و پشتکار این قشر فرهیخته سبب شد تا نظامی سرفراز داشته باشیم و در دنیا به‌عنوان حاکمیتی پرافتخار مطرح شویم.
وی افزود: دانشجویان در ایجاد حاکمیت و انقلابی نقش داشته‌اند که در طول تاریخ بشریت و بعد از نبوت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) سابقه نداشته است و توانستند ثابت کنند که در نظام بشری امروز با همه شرایط سخت هم می‌توان با رفتار دینی، حاکمیتی قابل افتخار داشته باشیم.
نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فداکاری و ایثار معلم دانشجو مرحومه شیدا زارعی اشاره و تصریح کرد: این مرحومه با بخشش اعضاء بدن خود به پنج بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید و خودش را جاودانه کرد.
این مسؤول با بیان اینکه دین اسلام نسبت به تعلیم و تربیت تأکیدات فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: آیات زیادی در قرآن به این امر اشاره دارد و اهمیت فراگیری علم و تربیت و آموختن آن به دیگران را متذکر شده است.
رضیان ادامه داد: فضایی که کشور و جامعه در بحث تعلیم و تربیت بعد از انقلاب در پیش گرفته است، ستودنی است و با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها فضا برای ارتقاء علمی وجود دارد می‌توانیم افتخار کنیم که از نظر علمی در شرایط خوبی در سطح دنیا قرار داریم.
وی تصریح کرد: باید نگاه دانشجویان را از شب امتحانی بودن به سمت خلاقیت و کاربرد علمی سوق دهیم چرا که یکی از نیازهای اساسی جامعه ما این است که علم را از حالت تجاری خارج کنیم و در این راستا باید جامعه‌ای خلاق و دانشجویان نوآور تربیت کنیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم می‌شوند جزء نخبگان و دانشجویان با رتبه‌های برتر هستند، افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکل جامعه اشتغال و بیکاری جوانان است، دانشجویان فرهنگیان  این دغدغه خاطر را ندارند.
این مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر با دو مشکل رکود اقتصادی و بیکاری جوانان مواجه هستیم و در شرایطی زندگی می‌کنیم که امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود ندارد چرا که دولت به دلیل بدهی قبلی و کسری بودجه با مشکل مالی مواجه است و با این وجود تقریباً 86 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و این نگرانی وجود دارد که اگر این روند ادامه یابد نتوانیم شرایط خوبی ایجاد کنیم.
رضیان تصریح کرد: دانشجو باید از نظر سیاسی هم بتواند شرایط جامعه و جهان را رصد کند ولی گاهی دیده می‌شود که فضای دانشگاه به سیاسی‌کاری مبتلا می‌شود که زیبنده نیست چرا که دانشجو باید آسیب‌ها را رصد کرده و پالایش کند و آن را به متولیان جامعه انعکاس دهد.
وی در پایان از دانشجویان خواست تا تلاش کنند و با روی آوردن به خلاقیت و کارآفرینی، شرایط خوب اجتماعی و اقتصادی در جامعه به‌وجود آورند.
انتهای‌پیام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید