خبر فوری

جامعه نیازمند روحیه پرسشگری و پرورش خلاقیت هاست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا ، بهرام پور اشرف یکشنبه در نشست کمیته پژوهش آموزش وپرورش قشم افزود: ترویج روحیه پرسشگری و برنامه ریزی در راستای پرورش و بروز خلاقیت ها و استعداد های دانش آموزان از نیازهای اساسی جامعه آینده است که مدارس باید در تحقق این هدف گام بردارد.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته ، بیش از 140 تحقیق دانش آموزی در مقاطع مختلف آموزشی این جزیره ارائه شده بود که بعد از بررسی های صورت گرفته ، چهار تحقیق و پژوهش برتر معرفی و مورد قدردانی قرار گرفت.
مدیر آموزش و پرورش قشم اظهارکرد: در سال جاری به دنبال برگزاری کارگاه های آموزشی علمی و پژوهش برای دانش آموزان و فرهنگیان هستیم که به دنبال آن میزان مشارکت دانش آموزان و معلمان در زمینه های پژوهشی ارتقاء یابد.
پوراشرف ، توسعه و تجهیز پژوهش سراها را در راستای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: پژو هش سرا محل شناسایی ، بروز و ارتقای استعداد های دانش آموزان است که همراه با کلاس های آموزشی و در قالب کلاس های فوق برنامه ، ارتقای سطح کیفی آموزش را به دنبال دارند.
وی از برپایی نمایشگاه هایی از دستاوردها و ابتکارات دانش آموزان این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: با هدف ترویج و فرهنگ سازی در زمینه پژوهش و اقدامات پژوهشی و معرفی ابتکارات دانش آموزی ، به دنبال آن هستیم که در مکان های مختلفی از جمله نماز جمعه، محل نمایشگاه بین المللی جزیره و برخی مدارس ، این دستاوردها و ابتکارات دانش اموزان به نمایش عموم گذاشته شوند.
آموزش و پرورش قشم دارای 20 هزار دانش آموز درتمامی مقاطع تحصیلی است.
جزیره قشم با حدود یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید