ترویج سنت حسنه وقف درگرو فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، حسین هاشمی تختی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان که مصادف با نخستین روز از آغاز دهه وقف بود عنوان کرد: احیای سنت وقف در پرتو فهم درست آن و بیان صحیح آن در جامعه است.

وی در ادامه افزود: در کنار سنت وقف مسئولان باید بدانند که در چه مسیری آن را وقف کنیم که این امر نیز نیازمند مدیریت خوب و صحیح است تا این فریضه را با توجه به نیازهای جامعه هدایت کنیم.

این مقام مسئول در توصیه به متولیان این امر اظهار کرد: درراه امر وقف کاربری خاصی را در نظر نگیرند تا اینکه متولیان بعدی مجبور باشند در مداربسته و جامدی حرکت کنند،چراکه قوام وقف به جریان و پویایی آن است.

نماینده مردم حوزه مرکزی استان هرمزگان در خانه ملت خاطرنشان ساخت: ما باید جامعه را به مرحله‌ای برسانیم که مردم، وقف را به‌عنوان یک عمل دینی بپذیرند و انجام بدهند.

هاشمی تختی با یادآوری اینکه جمع‌آوری و شناساندن برکت‌های عمیق وقف به مردم و حفظ آن،  تدبیری هنرمندانه را می‌طلبد گفت: چقدر خوب است که موقوفات را در زمینه‌های درمانی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه صرف کرد و به‌عنوان یک امر ماندگار مورداستفاده قرار بگیرند.

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل‌وفصل مطالبات و مشکلات پیش روی این اداره هم باید ایرادات قانونی احصا و از طریق نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی بازتاب داده شوند تا نتیجه‌بخش باشد.

در پایان این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اهدای لوحی به‌رسم یادبود از حسین هاشمی تختی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید