افزایش 15 درصدی تولید ذرت علوفه‌ای در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سیدرضا امیرزاده با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای از نیازهای مهم دامپروران استان است، اظهار داشت: به دلیل رعایت اصول فنی و سرمازدگی ذرت دانه‌ای که باعث شد کشاورزان ذرت خود را به‌صورت علوفه‌ای برداشت نمایند، تولید امسال نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: سالیانه در هرمزگان بیش از 35 هزار و 868 تن ذرت علوفه‌ای تولید می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در استان 400 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح 40 هزار تن محصول برداشت شود.

امیرزاده با اذعان به اینکه محصولات تولید شده برای تامین خوراک دام دامپروران استان استفاده می‌شود، یادآور شد: بخشی از ذرت علوفه‌ای استان به کشور عمان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان حاجی آباد مهمترین منطقه تولید ذرت علوفه‌ای در استان هرمزگان است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید