خبر فوری

97کارگاه اقتصاد مقاومتی در قاینات راه اندازی شد

سرگرد رجائی روزشنبه به خبرنگاران افزود: با ایجاد این تعداد کارگاه اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال 112 نفر از جویندگان کار در منطقه فراهم شده است.
وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ، سازمان بسیج مستضعفین با محور اشتغالزایی و صنایع تبدیلی برای کمک به رونق تولید و حمایت از کارآفرینان به افراد واجد الشرایط ، تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت می کند که در این ارتباط سال گذشته 11میلیارد و 210میلیون ریال تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت و72کارگاه راه اندازی شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قاینات اظهار کرد : امسال نیز 14میلیارد ریال از اعتبارات بسیج سازندگی استان سهم شهرستان قاینات بود که تاکنون شش میلیارد ریال آن جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی عرصه های فعالیت در طرح های اقتصاد مقاومتی را پرورش ماهی ، شترمرغ ، زنبور عسل ، بوقلمون ، بلدرچین ، مرغ بومی ، صنایع تبدیلی ، احیای باغ ، پرورش قارچ خوراکی ، تولید زعفران و… ذکر کرد.
رجائی با اشاره به اجرای طرح هجرت در مناطق محروم شهرستان گفت: طرح یادشده یکی از فعالیت های موفق بسیج برای مبارزه با محرومیت زدایی است که توسط بسیجیان در عرصه های مختلف برگزار می شود.
به گفته وی در سه ماهه دوم سال جاری 78 گروه از بسیجیان شهرستان در قالب اردوهای یک روزه ، سه روزه ، هفت روزه و 10روزه به تعداد هزار و 624 نفر روز در عرصه های سازندگی ، عمرانی ، بهسازی و زیبا سازی مدارس ، خدمات درمانی و… مشغول به فعالیت بودند.
وی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی را اجرای پروژه های عمرانی ذکر کرد و گفت: مرمت و بازسازی گلزار شهدا، ساخت خانه عالم در روستاها و تکمیل کتابخانه های روستایی را از جمله طرح های عمرانی عنوان کرد که با همکاری بسیج سازندگی در حال انجام است.
وی اظهار کرد : در سال جاری 8 پروژه در دستور کار بسیج سازندگی قاینات قرار دارد که تاکنون 850میلیون ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.
رجائی به پروژه های احیا و مرمت قنات توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود : احیا و مرمت قنات دو روستا با اعتباری افزون بر 726میلیون ریال از محل اعتبار صندوق توسعه بخش کشاورزی و با همکاری بسیج سازندگی اجرا شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه قاینات در رابطه با آبرسانی به روستاهای محروم نیز اظهار کرد : با توجه به خشکسالی های پی در پی منطقه ، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به 30 روستا توسط دو دستگاه تانکر آبرسانی با حجم متوسط ماهانه هزار و 600مترمکعب آب ارسال شده است.
شهرستان قاینات با سه بخش مرکزی ، سده و نیمبلوک و پنج شهر قاین ، اسفدن ، آرین شهر ، نیمبلوک و خضری دشت بیاض در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده است و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
**7218**2047**خبرنگار : محمد امین زرگر*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید