دانشجویان به دور از جناح های سیاسی بدنبال نوآوری و آموختن علم باشند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: دانشجو نباید سیاست جو باشد بلکه باید در تحلیل مسائل سیاسی پیشتاز باشد و با دانستن اصل انقلاب و سیاست نظام ، آن را قبول کند.
وی بیان داشت: هیچ جامعه ای حتی جامعه ما و در زمان ائمه اطهار(س) نیز بی عیب و نقص نبوده است و جامعه به دانش نیاز دارد و تا خرد و عقل انسان ها افزایش نیابد و نظارت های جمعی صورت نگیرد ، مشکلات همچنان باقی است.
امام جمعه بندرعباس خطاب به دانشجویان ایرانی اظهارکرد: از دانشجویان انتظار می رود که با مجهز شدن به سلاح علم و ایمان و پیروی از مقام معظم رهبری ، حکومت اسلامی را به دست صاحبش امام زمان (عج) بسپارند.
نعیم آبادی در ادامه به دیگر مناسبت های هفته از جمله 13 آذر روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: معلول نمی تواند از تمام ظرفیت وجودی خویش استفاده کند اما معلول یک ناتوان کامل نیست بلکه کم توان است و گاهی چهره های معروف و شناخته شده ای از بین این قشر دیده شده که از فرد عادی نیز بیشتر پیشرفت کرده است لذا باید معلول را بشناسیم و از ظرفیت وجودی آن ها استفاده کنیم.
وی به هفته وقف اشاره کرد و گفت : اگر می خواهید نامتان در دنیا باقی بماند و در آخرت نیز از ثواب آن برخوردار شوید ، باید بخشی از اموال خود را وقف کنید و از پدران خواستاریم که قسمتی از اموال خود را قبل از مرگ وقف کنند چرا که بیشتر اختلافات که امروز در دادگستری ها شاهد هستیم ، از دعوای اموال و املاک پدران است.
وی همچنین با اشاره به روز جهانی هواپیمایی در 17 آذر گفت: جمهوری اسلامی ایران متخصص ترین خلبان ها را دارد و ما به وجود خلبان های عزت آفرین مان در زمان جنگ افتخار می کنیم.
وی به روز بیمه نیز اشاره کرد و گفت: این امر هنوز آن طور که باید در جامعه جا نیافتاده است و باید بدانیم اگر داشته های ما امروز به واسطه یک حادثه از بین برود، با داشتن بیمه می توان آنها را جبران کرد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه نخست با اشاره به زیارت قبور در جامعه گفت: زیارت چه برای اهل سنت و شیعه به طور کامل جا افتاده است و نیازی به بحث ندارد اما این وهابیت فاسد و داعش گمراه این موضوع را برای خودشان هویت قرار داده اند و خیانت های مانند قتل و کشتار جمعی را برای نابودی مسلمانان قرار داده اند.
7195/6048/1772
خبرنگار : رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده : مجید ملازاده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید