تخفیف‌‌های کلان عوارض شهرداری خرم آباد بررسی شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  شهر خرم‌آباد بابیان اینکه یکی از شرایط اقتصاد مقاومتی اصلاح و تکمیل نظام مالیاتی است، اظهار داشت: درصورتی‌که اقتصاد مقاومتی بخواهد در جامعه اجرا شود باید نظام مالیاتی صحیح و بر پایه عدالت باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت مالیاتی یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: افرادی که درآمد و هزینه متفاوتی دارند باید مالیات متفاوتی از آن‌ها گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه تبعیض در مالیات ضربه بزرگی به اقتصاد مقاومتی می‌زند، عنوان کرد: متأسفانه آنچه امروزه در جامعه مشاهده می‌شود تبعیض در اخذ مالیات است به طوریکه برای برخی افراد امکان فرار مالیاتی وجود دارد که باید از این اقدام جلوگیری شود.

وی مهم‌ترین منابع مالی در اسلام و دولت اسلامی را خمس، زکات، جزیه، خراج و مالیات دانست و بیان کرد: زکات یک واجب مالی است که برای تعیین نیاز نیازمندان، فقرا و مساکین در نظر گرفته‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: زکات در اسلام بر 9 چیز ازجمله غلات اربعه شامل «خرما، جو، گندم و کشمش»، انعام ثلاثه شامل «گاو، گوسفند و شتر» و نقدین شامل «طلا و نقره» تعلق دارد.

وی خمس را دیگر واجب مالی که بر هفت چیز تعلق می‌گیرد دانست و خاطرنشان کرد: خمس به دو قسم تقسیم‌شده که یکی سهم امام بوده که به دست مرجع تقلید رسیده و این مقام برای ترویج و تبلیغ دین آن را هزینه می‌کند و نصف دیگر خمس سهم سادات بوده که با اجازه مرجع تقلید به سادات فقیر و مسکین پرداخت می‌شود.

آیت الله میرعمادی بابیان اینکه «جزیه» یک واجب مالی بوده که از اهل کتاب ساکن در سرزمین اسلامی گرفته می‌شود، بیان کرد: «خراج» نیز یک واجب مالی بوده که شامل اراضی و زمین‌هایی است که دولت اسلامی به‌واسطه جنگ یا غیر جنگ به دست می‌آورد.

وی مالیات را یکی از مهم‌ترین منابع مالی و درآمد حکومت‌ها دانست و تصریح کرد: دولت از طریق مالیات می‌تواند هزینه‌های خود را تأمین کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مالیات تابع قانون، شرایط، موارد و ضرورتی است که دولت اسلامی احساس می‌کند، اظهارداشت: مالیات حد و اندازه ندارد و تابع هزینه‌های دولت است.

وی بابیان اینکه مالیات اخذشده دولت صرف عمران و آبادانی کشور می‌شود،افزود: غالب حکومت‌ها در دنیا بر اساس مالیات اداره می‌شوند و در کشورهای اروپایی غالباً با هزینه دولت‌ها و حکومت‌ها بر اساس مالیات است.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: در کشور ما هزینه دولت از طریق نفت، گاز و صادرات غیرنفتی و بخش دیگری از آن از طریق اخذ مالیات تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مواقع به‌دلخواه بعضی افراد از پرداخت مالیات معاف می‌شوند که این معافیت مالیاتی ضربه بزرگی به اقتصاد جامعه می‌زند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهارداشت:گزارش‌هایی در رابطه با پرداخت عوارض شهرداری بعضی از پاساژها، هتل‌ها، زمین‌های تفکیک‌شده و پروانه ساخت آن‌ها به من رسیده که در آن‌ها از سوی  شورای شهر تخفیف‌های کلانی داده شده است.

وی خواستار بررسی و بازنگری دوباره بعضی پرونده‌ها از طریق شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد شد و افزود: در غیر این صورت من تمامی آن‌ها را نام می‌برم بنابراین توصیه می‌کنیم نگذارید این‌ها پرونده‌ها رسانه‌ای و اعلام کنیم در فلان هتل یا فلان پاساژ شهر که باید عوارض دریافت می‌شد چقدر گرفته نشده است.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: چرا کسی که خانه کوچکی می‌سازد باید تا ریال آخر مالیات پرداخت کند ولی به برخی افراد دهها و صدها میلیون تومان تخفیف عوارض داده شود؟

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصاد درست شود باید جلوی اختلاس گرفته شود، گفت: تخفیف‌های بیجا زمینه فساد، رشوه و سوءاستفاده از موقعیت‌ها را فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: رسانه‌ها مسئول هستند که این‌گونه پرونده‌ها را رو کنند و بگذارند مردم متوجه شوند که چه چیزهایی در حال رخ دادن است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: ماه ربیع‌الاول سراسر از سرور و شادمانی است که در اول این ماه آغاز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه رخ‌داده است.

آیت الله میرعمادی بابیان اینکه نهم ربیع‌الاول آغاز امامت آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی (عج) است، افزود: دهم  ربیع‌الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول تماماً مناسبت‌هایی است که اسباب خوشحالی و شادمانی اهل‌بیت و عصمت طهارت را فراهم می‌کند، عنوان کرد: 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.

وی بابیان اینکه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی است، بیان کرد: افراد نقش نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده‌اند و مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی در خرمشهر در ذهن مردم ایران ثبت‌شده است.

آیت الله میرعمادی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ایران در دوران دفاع مقدس یک نیروی مقتدر بوده است، گفت: همچنین نیروی دریایی ایران در این دوران از تجاوز دشمن به کشور جلوگیری کردند.

وی بابیان اینکه نیروی دریایی ایران از توان دفاعی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نیروی دریایی ایران در طول این مدت خوش درخشیده است و همچنین امروزه تأمین امنیت دریا و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در دریاها از وظایف مهم نیروی دریایی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: نیروی دریایی کشور از امکانات و تجهیزاتی برخوردار است که به هنگام تجاوز دریایی دشمن در همان لحظه نیروی دریایی‌مان پاسخی کوبنده به دشمن خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه شناورهای بزرگ کشورهایی چون آمریکا، اروپا و دیگر کشورها در آب‌های خلیج‌فارس حاضر هستند، اظهار داشت: این در حالی است که هیچ‌یک از این شناورها هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهند که این امر نشان‌دهنده قدرت و توان نیروی دریایی ایران است.

آیت الله میرعمادی بابیان اینکه 12 آذرماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امام خمینی (ره) بر قانون، قانون‌گرایی و احترام به قانون تأکید فراوان کرده است زیرا کشور باید بر اساس قانون اداره شود.

وی با تأکید بر اینکه کسی که قانون را تصویب می‌کند باید قانونی همه‌جانبه تصویب کند، عنوان کرد: قانون باید به‌گونه‌ای وضع شود که افراد را وادار نکنیم در مواجه با آن  خلاف قانون عمل کنند بنابراین امیدواریم قانون به‌گونه‌ای باشد که مردم احترام به آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه 16 آذرماه روز دانشجو است، گفت: روز دانشجو روزبه ثمر نشستن آغاز جنبش دانشجویی و نماد استکبارستیزی است.

وی بابیان اینکه امروزه دانشجویان با سلاح علم و تقوا بنیه علمی قوی دارند، تصریح کرد: امروزه ما در تمام زمینه‌ها نیروی متخصص لازم در اختیار داریم که این امر نشان‌دهنده این است که ایران از ظرفیت نیروی انسانی توانمندی برخوردار است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: امروزه دانشجویان تحقق اقتصاد مقاومتی را از مسئولان مطالبه می‌کنند و با شجاعت و صراحت به میدان آمده و حرفشان را زده و در مورد بعضی اختلاس‌ها و حقوق نجومی مطالبه گری می‌کنند.

وی یکی از مطالبات مردم، دانشجویان و مقام معظم رهبری را برخورد با حقوق نجومی مدیران دانست و اظهار داشت: حقوق نجومی مدیران چه شد؟ چه مقدار از این حقوق‌ها به بیت‌المال بازگشت؟ این در حالی است که مدیران حقوق 200 میلیونی  دریافت کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه حقوق نجومی نامشروع هستند، افزود: چرا دولت در رابطه با حقوق نجومی کاری انجام نمی‌دهد که مقام معظم رهبری مجبور به تذکر دوباره در این راستا شوند.

آیت الله میرعمادی با تأکید بر اینکه در رابطه با حقوق نجومی برخی مدیران مسئول باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: دولت و دستگاه قضایی باید در رابطه با این موضوع پاسخ دهند.

وی به برخورد دو قطار مسافربری در کشور  و کشته شدن بیش از 50 نفر از هم‌وطنانمان طی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: چرا در این رابطه باید بی‌تدبیری انجام گیرد؟ باید مجازات سختی انجام شود تا افراد احساس مسئولیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: انفجار و کشته شدن زائران حسینی (ع) یکی از مشکلاتی است که باید مطالبه و پیگیری و مقصر حادثه شناسایی، معرفی و مجازات شود.

وی تصریح کرد: در رابطه‌ها حقوق نجومی، اختلاس، برخورد دو قطار مسافربری و کشته شدن زائرین حسینی(ع) اقدامی صورت نگرفته پس چه کسی باید در این  رابطه پاسخ دهد؟

آیت الله میرعمادی موضوع تمدید تحریم 10 ساله ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس آمریکا قانون تصویب می‌کند، مجلس ایران چه می‌کند؟ دولت آمریکا ایران را تهدید می‌کند، دولت ایران چه می‌کند؟ مقام معظم رهبری به‌صراحت بیان کردند که تمدید تحریم 10 ساله نقض صریح برجام است.

وی افزود: مردم ایران از دولت، مجلس و دستگاه قضایی می‌خواهند در برابر زیاده‌خواهی و عهدشکنی آمریکا موضع‌گیری قاطع و محکمی از خودشان نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه هشت ربیع‌الاول سالروز شهادت امان حسن عسگری(ع) و رحلت عالم مجاهد و پر توان آیت‌الله شاهرخی اولین امام‌جمعه شهر خرم‌آباد است، افزود: این عالم بزرگوار در زمان طاغوت به‌عنوان یک انقلابی مبارز از انقلاب اسلامی دفاع کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز در جهت تبلیغ و ترویج دین تلاش وافر نمودند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید