خبر فوری

کیش در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

هرمزبان:همزمان با روز عاشورا هزاران تن از دلدادگان حسینی با عزاداری و سینه زنی عشق و اردات خود به خاندان اهل بیت(ع) را به معرض نمایش گذاشتند و شکوه این عزاداری حال و هوای کیش را عاشورایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در این روز کیش یکپارچه غم و ماتم بود و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در سوگ شهادت سرور آزادگان جهان و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریختند.

مصلی کیش در ظهر عاشورا مملو از دل سوختگان عزاداری بود که به یاد مظلومیت شهدای کربلا بر سر وسینه می زدند و زمانی که صدای زنجیرزنان حسینی با ناله های عزاداران در هم آمیخت، اشک ماتم بر مظلومیت شهدای کربلا بر دیدگان جاری شد.

سینه زنی، مداحی و روضه خوانی توسط ذاکران اهل بیت(ع) بخش های از آئین های عزاداری ظهر عاشورا در جزیره کیش بود.

44 هیات مذهبی کیش از اقوام مختلف ایران هر ساله به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، به شکل باشکوهی آیین های عزاداری را در این جزیره برگزار می کنند.

آئین عزاداری عاشورای حسینی در این جزیره با حضور خیل عظیم مردم، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندهان نیروی های نظامی و انتظامی و مسئولان ادارات برگزار شد.
منبع: ایرنا

کد خبر: 394887

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید