خطیب جمعه انزلی: راه برون رفت از مشکلات توجه به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق ایران عقیده در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرانزلی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید در زندگی روزمره افراد جامعه دیده شده و نباید منتظر کمک دیگران از بیرون از کشور و خارج از مرزها باشیم.
وی با اشاره به فرارسیدن 16آذر به عنوان روز دانشجو اظهار کرد: دانشگاه ها باید دانشجویانی برای کارهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی تربیت کنند.
امام جمعه موقت انزلی با تاکید براینکه روز دانشجو باید به عنوان سمبل و حرکتی جهشی در کارهای علمی و تربیتی کشور قرار بگیرد، افزود: دشمن درصدد ضربه زدن به جوانان با نفوذ در دانشگاه ها و ایجاد فاصله بین قشر جوان کشور و خصوصا دانشجویان است.
حجت الاسلام ایران عقیده با تاکید بر لزوم تربیت دانشجویان مومن و انقلابی توسط دانشگاه های کشور تصریح کرد: دشمن درتلاش است روحیه انقلابی گری را از جوانان و خصوصا دانشجویان بگیرد و برای تحمیل تفکر خود در دانشگاه ها برنامه ریزی کرده است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت تقویت روحیه انقلابی ، دشمن شناسی و جهاد علمی در دانشگاه ها گفت: دانشجویان مسلمان باید علاوه بر سرلوحه قرار دادن اخلاق و معنویت در کنار علم ، در جهاد علمی کشور نیز حضوری فعال داشته باشند.
خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید برمبارزه با اشاعه فساد و جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشجویان خاطرنشان کرد: در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت است، برای رسیدن به قله ای که دردستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد، باید از تلاش جوانان و تجربه ها استفاده شود .
وی درادامه به روز قانون اساسی و تصویب آن درسال 58اشاره و اظهار کرد: قانون اساسی به عنوان قانون مادر و واحدی است که تصویب تمام لوایح و قوانین باید منطبق بر آن باشد .
حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با اشاره به توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی به کرامات انسانی افزود: قانون اساسی ایران، مترقی ترین و اصولی ترین قوانین است و کسی که درمسیر آن قرار بگیرد، قطعا تابع قانون است.
وی با تاکید براینکه قانون برای نفع کسی و نفی برخی تصویب نشده ، اظهار کرد: درصورت پایبند بودن و محترم شمردن همه افراد، گروه ها و نهادهای کشور نسبت به قانون اساسی کشور، هیچ اختلافی به وجود نمی آید.
امام جمعه موقت بندرانزلی با تاکید بر یکسان بودن قانون برای همه گفت: هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند.
حجت الاسلام ایران عقیده درادامه به رای موافق مجلس سنای آمریکا برای تمدید تحریم 10ساله ایران اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری پیش بینی چنین روزی را کرده بودند چرا که آمریکایی ها بارها در سایر معاهدات خود نیز با کشورهای مختلف بدعهدی کرده بودند.
بندرانزلی در 40کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید