امام جمعه موقت کرمان: ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: امروز در بسیج طرح های اقتصادی کوچک و متوسط در حال انجام است و نیروی مقاومت بخشی از امکانات خود را به میدان آورده تا مردم به ایجاد شغل روی آورند.
وی گفت: امروز می بینیم هر کجا بسیج ورود می کند بخش عمده ای از مشکلات قابل حل می شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیج یک ظرفیت بی انتها برای کشور است که امام راحل با ابداع آن در کشور، جنگ تحمیلی هشت ساله را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.
خطیب جمعه کرمان افزود: تشکیل و تاسیس بسیج کاری بود که خداوند به امام خمینی (ره) الهام کردند به تعبیری، بسیج به معنای این است که انقلاب به دست جوانان سپرده شود چرا که جوان، استعداد و توان یادگیری فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه این ظرفیت جوان باید در خدمت نظام و انقلاب باشد عنوان کرد: نکته ای که رهبری در خصوص بسیج فرمودند این بود که بسیج جناحی نیست و جناح آن فقط انقلاب است.
حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه بسیج یعنی مردم گفت: بسیج در کشور جمهوری اسلامی ایران تحقق مردم سالاری دینی است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اهمیت وقف در جامعه افزود: وقف به دلیل اهمیتی که شرع برایش قائل شده است با همه موضوعات تفاوت دارد.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) از جمله کسانی بودند که وقف را در جامعه انجام دادند گفت: برای موضوع وقف مقرراتی در شرع وضع شده است که مردم در قالب آن مقررات می بایست اقدام به وقف کنند.
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: وقتی وقف انجام و نیت واقف ابراز و مکتوب شد هیچ شخصی حق ورود به نیت واقف را ندارد و حتی هیچ یک از مراجع عظام تقلید نیز نمی توانند در نیت واقف تغییری ایجاد نمایند.
وی افزود: نیت واقف را نمی توان تغییر داد اما در اصل ملک می توان تغییر ایجاد کرد که مصداق بارز آن تبدیل به احسن ملک است.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: هیچ کدام از علما حق کسب و پیشه را در موقوفات، حق نمی دانند در حالی که امروز بسیاری از افراد حق کسب و پیشه را برای خود محفوظ داشته و ملک وقفی را به نسل های بعد از خود واگذار می کنند.
وی با اشاره به نبود قانون حمایتی برای موقوفات عنوان کرد: همه نهادها برای وصول طلب خود ابزارهای قانونی دارند در حالی که وقف چنین قانونی ندارد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از موقوفات، حقوق موقوفات را نیز به نحو مطلوب ادا کنیم و مجموعه مدیریت استان و استاندار کرمان در روند توسعه فرهنگ وقف در کرمان بسیار تاثیرگذار بودند و کمک های زیادی در این خصوص کردند.
امام جمعه موقت کرمان در ادامه خطبه های نمازجمعه با اشاره به عملیات تروریستی در پایان مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: این اتفاق کام مردم ما را تلخ کرد و به دنبال آن بحث حادثه قطار مسافربری بود که دردی غیر قابل بیان است.
وی گفت: این اتفاق باید ریشه یابی شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد و مسئولان نیز برخوردی قاطع از خود نشان دهند تا در آینده از این نوع اتفاقات در کشور رخ ندهد.
وی همچنین با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: ظرفیت دانشجویان ما فراوان است و این جوان ها مستعد خدمت به نظام هستند که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.
حجت الاسلام قاسمی زاده در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به موضوع تمدید تحریم های 10 ساله آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها به هیچ تعهدی پایبند نیستند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی جمعیتی به عنوان مجلس از یک طرح حمایت کند رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند کاری انجام دهد.
خطیب جمعه کرمان گفت: دیدیم که در مجلس سنا آمریکا یکصد نماینده بدون حتی یک رای مخالف تمدید تحریم ها را تایید کردند اما پشت صحنه آمریکا اینها نیستند بلکه دست اندرکاران و برنامه ریزانی هستند که هیچ کس چهره آنها را نمی بیند.
وی افزود: آمریکایی ها باید بفهمند با چه انسان ها و با چه نظامی مواجه هستند و اگر ما در این مقطع، موضعی انقلابی نگیریم یقین داشته باشید که عقب نشینی ها یک به یک صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: از مسئولان می خواهیم که همچون گذشته مقتدرانه جلوی یاوه گویی های آمریکایی ها را بگیرند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید