خبر فوری

تیغ کمبود اعتبار بیخ گلوی فرودگاه بین‌المللی لامرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، «احداث فرودگاه‌ها متاثر از تحولاتی است که در هر منطقه رخ می‌دهد و شهرستان لامرد به دلیل وجود منابع انرژی یکی از نقاط مستعد برای احداث فرودگاه بود که به کمک بخش خصوصی فرودگاه این شهرستان احداث شد» اینها را رضا بدیعی‌فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید.

فرودگاه بین‌المللی لامرد که سابق تاسیس آن به سال‌های قبل از انقلاب بازمی‌گردد تا سال 63 به عنوان فرودگاه کمکی بود و پس از آن به تدریج تکمیل و تبدیل به فرودگاه مرز هوایی شد. بدیعی‎فرد بر این باور است که پس از احداث منطقه انرژی پارس جنوبی بهترین فرصت برای توسعه این فرودگاه فراهم شد که به دلیل عدم پیگیری این اتفاق رخ نداد.

پیشرفت کند ترمینال خارجی فرودگاه لامرد 

ترمینال خارجی این فرودگاه از سال 86 آغاز شده که پس از مدتی متوقف شد تا اینکه در سال 93 دوباره عملیات احداث ترمینال خارجی فرودگاه لامرد آغاز شد اما با گذشت سال‌ها از شروع احداث این پروژه روند آن کند است که به گفته عبدالله حسینی، فرماندار لامرد، علت این کندی کمبود اعتبار است.

آنطور که حسینی گفته است تکمیل ترمینال جدید فرودگاه لامرد به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می‌رود و تلاش می‌شود تا در تخصیص اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام و از همه مهم‌تر ترمینال خارجی فرودگاه  در اولویت قرار گیرد.

پرویز میری، رئیس فرودگاه بین‌المللی لامرد در گفت‌وگو با تسنیم درباره ترمینال خارجی این فرودگاه می‌گوید: ترمینال خارجی فرودگاه لامرد با مساحت 5 هزار و 500 متر از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس است که پس از وقفه‌ای طولانی در سال 93 مجدداً احیا شد.

وی میزان پیشرفت کنونی ترمینال را 75 درصد عنوان می‌کند و از هزینه 80 میلیارد ریال برای تکمیل این ترمینال خبر می‌دهد. به گفته وی علاوه بر این 40 میلیارد ریال برای سالن ترمینال و 100 میلیارد ریال نیز برای فضاسازی و محوطه‌سازی آن نیاز است.

میری با اشاره به جابه‌جایی 35 هزار نفر مسافر از ابتدای امسال تاکنون از فرودگاه لامرد به دیگر فعالیت‌های این فرودگاه و نقش آن در توسعه لامرد اشاره می‌کند. به گفته رئیس فرودگاه بین‌المللی لامرد در هفته 12 پرواز از لامرد به مقصد شیراز، دبی، کویت، قطر و سیری انجام می‌شود که با توجه به توسعه لامرد نیاز به افزایش پرواز وجود دارد.

راه‌اندازی صادرات هوایی در لامرد 

وی بر این باور است که فرودگاه به طور کلی دروازه‌های اقتصادی یک شهرستان است و از آنجا که لامرد یکی از مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور است و در نزدیکی منابع انرژی جنوب کشور واقع شده توسعه فرودگاه می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان و جنوب استان فارس داشته باشد.

میری به حمل 600 تن بار از فرودگاه لامرد از ابتدای امسال تاکنون اشاره می‌کند و می‌گوید: با ساخت انبار در این فرودگاه می‌توان امکان صادرات سیمان و دیگر محصولات را نیز از طریق مرز هوایی ایجاد کرد که ساخت انبار در طرح جامع توسعه فرودگاه گنجانده شده است.

وی هم‌چنین از پیگیری برای برقراری پروازهای عتبات از این فرودگاه خبر می‌دهد و می‌افزاید: برقراری پروازهای عتبات به علت اینکه باید چندین دستگاه اجرایی با هم هماهنگ شوند، اندکی زمان‌بر است و با وجود پیگیری که از سال‌های گذشته برای این امر شده، هنوز محقق نشده است.

برقراری پرواز عتبات از لامرد

رئیس فرودگاه بین‌المللی لامرد می‌گوید: هماهنگی‌ها لازم برای این کار انجام شده و تنها گام آخر برای برقراری این پروازها هماهنگی با سازمان حج وزیارت است که به محض انجام این هماهنگی پرواز عتبات از فرودگاه لامرد برقرار می‌شود.

فرودگاه و حمل‌ونقل هوایی یکی از ارکان توسعه است که در جنوب استان فارس وجود دو فرودگاه لامرد و لارستان این مناطق را مستعد توسعه و رونق دو چندان کرده است، در صورتی که اعتبارات لازم برای توسعه این دو فرودگاه تامین شود، بی‌شک استان فارس بیش از گذشته در زمینه صنعت هوایی توسعه می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم در نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفتر خبرگزاری تسنیم استان فارس در جریان بگذارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید