خبر فوری

ابراز نگرانی سازمان ملل از خروج کشوها از دیوان کیفری بین المللی “لاهه”

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره خروج کشورها از دیوان کیفری بین المللی ابراز نگرانی کرد.

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در جلسه‌ای غیررسمی با اعضای شورای حقوق بشر در ژنو گفت از نظر او خروج این کشورها، خیانت به قربانیان نقض حقوق بشر است. الحسین همچنین به اعضای شورا درباره بروندی گفت بدترین سناریوی ممکن در این کشور در حال رخ دادن است چراکه دولت برنامه هایی برای بررسی تعادل قومی در همه نهادهای دولتی و شبه دولتی در دستور کار دارد.

همچنین، کیت گیلمور، معاون کمیسر عالی حقوق بشر گفت برنامه ریزی برای زندگی پس از شکست داعش در عراق بایستی آغاز شود. گیلمور بر ضرورت ایجاد راه‌حلی جامع نه تنها برای متوقف کردن خشونت‌ها در عراق، بلکه اطمینان از مشارکت برابر همه شهروندان بویژه گروه‌های اقلیت تأکید کرد.آفریقای جنوبی، بروندی و گامبیا آمادگی خود را برای خروج از دیوان بین المللی کیفری اعلام کرده اند. 124 کشور عضو این دیوان بین المللی هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید