خبر فوری

توزیع اقلام فرهنگی بین زائران در مهران

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام حشمت رستمی گفت : این اقلام شامل زیارتنامه اربعین، سربند، چفیه و ادعیه مذهبی بود که با همکاری دستگاه های عضو کمیته و همچنین دفتر بعثه رهبری از طریق 30 ایستگاه فرهنگی مستقر در مرز مهران بین زائران توزیع شد.  

وی از استقرار 120 مبلغ روحانی در مرز مهران در ایام اربعین امسال نیز خبر داد و افزود: این افراد ضمن برپایی اقامه نماز جماعت با حضور در ایستگاه های فرهنگی این سازمان پاسخگوی مسایل اعتقادی بودند و زائران را با آداب زیارت آشنا کردند.

رستمی همچنین از تهیه اپلیکشن ویژه اربعین توسط این سازمان خبر داد که در بر دارنده اطلاعات مورد نیاز سفر به کشور عراق بود که حدود 20 هزار مرتبه توسط زائران اربعین در مهران دانلود شد.  
به گفته معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام، امسال برای پذیرایی از زائران اربعین 70 هیات مذهبی با مشارکت جوانان عضو، ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائران دایر کردند.  

وی همچنین با اشاره به اینکه سه جایگاه برگزاری آیین های مذهبی در مرز مهران توسط این کمیته پیش بینی شده بود، گفت: در این جایگاه ها هر شب فعالیت های تبلیغی برای زائران توسط مداحان و روحانیان برجسته کشوری اجرا می شد.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید