خبر فوری

نمره قبولی نمایندگان اقتصاد مقاومتی کشور به صنایع قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، سعید بنی عامریان روز پنجشنبه پس از بازدید اعضای تیم اقتصاد مقاومتی کشور از چند طرح صنعتی قشم، اعلام کرد: تیم اعزامی از میان سه موضوع مهم حوزه اقتصاد مقاومتی در این منطقه شامل توسعه صادرات، صادرات مجدد و انتقال دانش و فناوری، با بررسی بر نحوه تحولات بومی کردن دانش فناوری در چند طرح عظیم، صنایع قشم را شایسته تقدیر و حمایت دانستند.

وی ادامه داد: نمایندگان دولت در حوزه  اقتصاد مقاومتی در بازدید از پارک زیست فناوری خلیج فارس در منطقه آزاد قشم بر حمایت از رفع مشکلات این مجموعه مهم علمی تاکید کردند.
مجری طرح اقتصاد مقاومتی در سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیشرفت های دانش بومی در صنعت شناور سازی مدکندآلو و چند طرح صنعتی شامل شرکت های پیرامون سیستم، آب شیرینکن و سازنده پانتون و سازه های دریایی هم از طرف تیم اقتصاد مقاومتی مورد تشویق و تایید قرار گرفتند.
به گفته بنی عامریان، شرکت سازنده پانتون و سازه های دریایی که فعالیت خود را امسال در شهرک صنعتی تولای قشم آغاز کرده با ۹۰ نیرو در زمینه ساخت پانتون و سازه های دریایی برای کل کشور فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: تیم اقتصادی اعزامی به منطقه آزاد قشم به دفعات بر نیاز حمایت دولت از تحولات صنعتی قشم که همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی دنبال می شود، تاکید کردند.
به گفته مجری طرح اقتصاد مقاومتی در سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان دولت در این سفر به دلیل شرایط جوی و توفان شدید موفق به بازدید از پیشرفت های صنعت ماهی در قفس این منطقه نشدند.
بنا به این گزارش، حجت الله زیار از نهاد ریاست جمهوری به اتفاق چند تن از همکاران خود از سازمان برنامه ریزی و نهادهای مرتبط در قالب تیم اقتصاد مقاومتی کشور روز گذشته با هدف بررسی تحولات اقتصاد مقاومتی در قشم و نیاز صنایع برای موفقیت بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب وارد جزیره قشم شدند.
اعضای این تیم به همراه مجری طرح اقتصاد مقاومتی در سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این سازمان و نمایندگان بخش خصوصی در صنایع مختلف و همچنین نماینده پارک زیست فناوری خلیج فارس، از پیشرفت های صنعتی و علمی حوزه اقتصاد مقاومتی در قشم بازدید کردند.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن چهار شهرک صنعتی در جنوب ایران واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید