خبر فوری
رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان شهرستان بندر عباس و جمعی از قضات از زندان حاجی آباد بازدید کرد.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت های نظام قضایی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان شهرستان بندر عباس و جمعی از قضات از زندان حاجی آباد بازدید کرد.
حجت الاسلام اکبری اولویت نظام قضایی را کاهش جمعیت کیفری زندان ها عنوان کرد و گفت: باید از راهکارهای قانونی و بهره گیری از ظرفیت مجازات های جایگزین به دنبال کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان ها بود.
وی بر حبس زدایی تاکید کرد و افزود: مجازات زندان باید آخرین راهکار و برای افرادی باشد که وجود آنان برای جامعه مضر است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: حضور قضات در زندان ها و اعطای هدفمند امتیازات و تسهیلات قضایی به مددجویان در آرامش و کاهش جمعیت کیفری زندان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه مجازات حبس بر خانواده زندانیان نیز اثرات بسیار منفی دارد گفت: حبس زدایی موجب جلوگیری از فروپاشی خانواده ها و کاهش معضلات اجتماعی در جامعه می شود که قضات باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه به صورت چهره به چهره با مددجویان گفتگو کرد و به بررسی مشکلات قضایی مددجویان پرداخت و از اقدامات انجام شده در زندان حاجی آباد قدردانی کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید