خبر فوری

عضویت بیش از 46 هزار بیجاری در بسیج/ اعطای بیش از یک میلیارد و 600 تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی

حسن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار و با گرامیداشت هفته بسیج، این نهاد مردمی را یک تشکل فراگیر مردمی خواند که انقلاب اسلامی ایران را از گزند دشمنان مصون داشته است.

وی اظهار کرد: نیروهای مخلص بسیج همواره گوش به فرمان ولی امر خود در تمامی عرصه‌ها هستند و همیشه برای خدمت‌رسانی به مردم آمادگی دارند.

وی با اشاره به عضویت 46 هزار نفری مردم بیجار در تشکل‌های مختلف بسیج، تصریح کرد: تعداد 21 هزار و 937 از این بسیجیان، عضویت عادی و 22 هزار و 183 نفر فعال و 2 هزار و 5 نفر نیز کادر هستند.

عسگری به نقش ارزنده بسیج در ادوار مختلف تاریخ انقلاب و اهمیت جایگاه آن در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: الگو قراردادن  بسیج توسط کشورهای مقاومت از افتخارات این تشکل مردمی و انقلابی است.

وی به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج بیجار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اعطای یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان بیجاری توسط بسیج سازندگی از جمله اقدامات این ناحیه است.

اشتغالزایی بیش از 47 نفر از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی 

فرمانده سپاه بیجار از اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه‌کلید برون‌رفت از اقتصاد بیمار کشور نام برد و گفت: 47 نفر در زمینه‌های پرورش دام سبک، زنبور عسل و فرش‌بافی از طریق اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی صاحب شغل شده‌اند که نظارت‌های مستقیم بر آنها نیز وجود دارد تا این شغل‌ها پایدار و مستمر باشند.

عسگری برپایی بیمارستان صحرایی با همکاری بیمارستان شهید محلاتی تبریز در بخش کرانی و افتتاح طرح محرمیت‌زدایی شهید شوشتری در 39 روستای محروم و کم‌برخوردار را از دیگر اقدامات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیان کرد.

انجام بیش از 90 پروژه محرومیت‌زدایی در زمینه‌های کمک به احداث مسجد، غسالخانه، خانه عالم، جاده روستایی، آب‌رسانی، ساخت و ترمیم مساجد و مدارس و غیره از دیگر اقدامات بسیج شهرستان بیجار در سال جاری است که عسگری به آن اشاره کرد.

به گفته وی، سرکشی از بیماران صعب‌العلاج، سرکشی از زنان بی‌سرپرست، اهداء هدیه به ایتام و ارائه سبد کالا به100  خانوار نیازمند هم از دیگر اقداماتی است که  سپاه بیجار به آن اهتمام داشته است.

فرمانده سپاه بیجار در پایان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت یادواره‌های شهدا، برنامه دیدار چهره به چهره و جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله و برنامه‌های متنوع دیگری در شهرستان بیجار و توسط سپاه این شهرستان خبر داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید