خبر فوری

کاهش 35 درصدي سوانح دريايي هرمزگان

هرمزبان:امداد گران مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس از ابتدای سال تاکنون جان 293 انسان را نجات داده اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت 62 عملیات جستجو و نجات دریایی درخلیج فارس و دریای عمان صورت گرفته است.
ایدنی افزود: در این مدت نجات افراد دو درصد و وقوع سوانح دریایی 35 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس7 فروند شناور پیشرفته جستجو و نجات، بالگردهای جستجو و نجات با قابلیت پرواز در شب و 32 ایستگاه مردمی دارد .
وی گفت: طرح استانی جستجو و نجات دریایی هم در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران برای مدیریت سوانح دریایی کشور تصویب شده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: هماهنگی و پشتیبانی سازمان ها در زمان بروز سوانح دریایی، حضور نیروهای آموزش دیده و وجود تجهیزات مناسب برای عملیات جستجو و نجات از اصول این طرح است.
ایدنی گفت: کاهش تلفات انسانی در زمان بروز سوانح دریایی، تردد ایمن ناوگان تجاری ، ایجاد محیطی امن برای مسافران دریایی و کاهش حق بیمه باربری در صنعت کشتیرانی از جمله مزایای این طرح است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: سالانه 75 درصد عملیات اضطرار دریایی کشور در محدوده آب های استان هرمزگان رخ می دهد.
نوفرستی با اشاره به عضویت ایران در 29 کنوانسیون بین المللی زیرمجموعه سازمان جهانی دریانوردی افزود: این امر موجب نظارت های بین المللی بیشتر در این زمینه شده است.
بیش از 98 درصد سفر های دریایی کشور در آبهای محدوده هرمزگان صورت می گیرد.

منبع: خبر گزاری صدا و سیما
(لینک)
کد خبر: 394859

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید