خبر فوری

حجت الاسلام بارانی: لزوم توسعه امکانات ورزشی در روستای های بزرگ

هرمزبان:حجت الاسلام محمد بارانی  گفت : متاسفانه امر ورزش در بزرگ مغفول مانده است و روستاهای چند هزار نفری در منطقه  وجود دارد که از امکانات ورزشی محروم می باشند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبانبه نقل از پایگاه خبری هشت بندی، حجت الاسلام  محمد بارانی در خطبه های این هفته نماز جمعه در هشت بندی  با اشاره به هفته  انجمن اولیا و مربیان بیان داشت:  هم مربیان و هم اولیا در تربیت دانش آموزان باید به کمک یکدیگر بیایند  و در صورت وجود هماهنگی بین اولیا و مربیان دانش آموزان شاهد رشد و شکوفایی فرزندان  امت اسلامی خواهیم بود .

وی در ادامه افزود: معلمان با آموزش بجا ، آگاهی بجا و  تربیت بجا در سرنوشت جامعه نقش کلیدی دارند و در صورت عملکرد مناسب  معلمان در حوزه آموزش و پرورش  این عملکرد عملکرد دانشگاههای کشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

امام جمعه هشت بندی در ادامه اضافه کرد: ارتباط بین والدین و مربیان باید با چشم همیار نگریسته شود و این ظرفیت باید رشدی همگیر در مدارس داشته باشد و تاثیر تک بعدی نداشته باشد.

حجت الاسلام بارانی در ادامه با اشاره به هفته تربیت بدنی بیان داشت: ورزش و تربیت بدنی برای هر شخصی ضروری است و از روزی که یکجانشینی و کم تحرکی  در جامعه حاکم گردیده است تحرک اراد نیز کم گردیده است و جامعه مبتلا به انواع گرفتاری ها و بیماری ها گردیده  است.

وی در ادامه با تشکر از خدمات یکساله اداره ورزش و جوانان تصریح کرد: در روستاها متاسفانه امر ورزش مغفول مانده است و روستاهای چند هزار نفری در منطقه وجود دارد که از امکانات ورزشی محروم می باشند  و این موضوع نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان هرمزگان، شهرستان میناب،  مسئولان محلی و ورزش و جوانان است تا این خلع های موجود در روستاها مرتفع گردد .

خطیب جمعه هشتبندی در ادامه با انتقاد از راکد ماندن زمین ورزشی فوتبال هشت بندی گفت :مسئولان یک سال پیش قول راه اندازی این زمین را داده ند که متاسفانه تاکنون نیز بر زمین مانده است و مسئولان باید سریعاً  تکلیف این زمین ورزشی را روشن کنند تا جوانان بجای گذراندن اوقات فراعت خود به بطالت  از این فضاهای  ایمن و امن برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب  دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام در مجلس شورای اسلامی و تایید آن در شورای نگهبان افزود :همه باید بعد از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت ملی و شورای نگهبان دولت را کمک بکنند و موفقیت دولت در عرصه بین المللی سربلندی نظام است و حضور این دولت در مجامع بین المللی به عنوان نماینده نظامی اسلامی ایران است و اگر موفق بود موفقیت نظام است و اگر ناکارآمد بود ناکارآمدی نظام است.

امام جمعه هشتبندی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت باید به بند بند طرح مجلس اهمیت بدهد و این برجام اختیار تام به دولت  نداده است  و در اجرای برجام دولت با دقت عمل کند و اگر طرف مقابل عهد شکنی کرد  اقدام متقابل از سوی طرف ایرانی نیز صورت گیرد و اگر دولت های انگلیس و امریکا  حرفی زدند و یا اقدامی  خلاف توافق نمودند باید متناسب با آن عمل گردد و اقتدار  نظام اسلامی نباید پایمان گردد.

حجت الاسلام بارانی  همچنین اضافه کرد: باید به شطینت های طرف مقابل توجه شود و آنها از هر روزه نه ای  در صدد نفوذ به کشور از طریق برجام  هستند و باید راههای نفوذ دشمن  از طریق کارشناسان خبره بسته شود.

امام جمعه هشت بندی  در ادامه با اشاره به  بیانات رهبر انقلاب در جمع نخبگان افزود: همه دارای های ما از سوی خداست و اگر کسی نخبه می شود و موفقیت در عرصه بین المللی صورت می گیرد همه از الطاف  خداوند است و در همه کارها و موفقیت های  خود در جامعه باید دست خدا را ببینیم.

خطیب جمعه هشت بندی  نکته مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب را در جمع نخبگان در خصوص  مقوله امنیت عنوان کرد و بیان داشت: همانطور که رهبر انقلاب بیان داشت:  امنیت کشور ما را خون شهدا و همین شهید همدانی ها هستند که تامین می کنند و  اگر امنیت وجود دارد به برکت خون شهدا است  و لا غیر .

وی در ادامه افزود: اگر رشادت های سرداران شهید  این کشور در هزاران کیلومتر خارج از مرزهای کشور نبود هیچ وقت آمریکا  در برابر درخواست های بی جای خود کوتاه نمی آمد  و خون شهدا امریکا ر به پشت میز مذکره کشانده است و اگر امنیتی وجود دارد مرهون خون پاک شهداست.

حجت الاسلام بارانی همچنین اضافه کرد: اگر امروز آمریکا جرات دست اندازی به ایران را ندارد و ایران مانند عراق و افغانستان  به جولانگاه آمریکایی ها تبدیل نشده است به برکت خون پاک شهدا و پیروی از ولایت امت اسلامی است و این موضوع  را نباید دستخوش مسائل دیگر کرد و اگر امنیت و عززتی  وجود دارد  به برکت اقتدار نظام اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید  رهبر انقلاب به روحیه جهادی  در افراد افزود: این که انسان خود را از دیگران برتر بداند یک بیماری است و درمان آن نیازمند وجود روحیه جهادی در درون افراد است و روحیه جهادی یعنی انجام کار برای خدا است.

خطیب جمعه هشت بندی و توکهور نکته مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب خطاب به کسانی بود که جامعه را به سمت ناامیدی و یاس هدایت می کنند  و نباید با بروز مسائل  جزیی در جامعه به خاطر منافع سیاسی و شخصی اقتدار نظام زیر سوال برده شود .

وی در ادامه افزود: انقلاب ایران قریب به 35 سال از عمر آن می گذرد و باید انقلاب اسلامی ایران را  بعد از گذشت 30 سال با انقلاب کشورهای دیگر مقایسه کرد خواهیم دید که چه تفاوت های دارد .

وی نکته مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب را عدم رضایت از عدم اجرای مناسب تنها راه  تامین کننده امنیت و استقلال کشور یعنی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع جای بسی تاسف دارد  که بعد از این همه وقت گذاشتن  و تاکید از سو رهبر انقلاب  بر موضوع اقتصاد مقاومتی  اعلام کنند از عملکرد مسئولان در این خصوص رضایت ندارند  و  در این میان مسئولان دولت و نمایندگان  مجلس مشغول چه کاری هستند که تنها  نسخه شفا بخش  و رهایی بخش کشور یعنی اقتصاد مقاومتی را رها کرده اند و باید از خواب غفلت بیدار شوند و با تمام کردند برخی مسائل تمام وقت و انرژی خود را بر موضع اقتصاد مقاومتی صرف کنند .

حجت الاسلام بارانی در ادامه تصریح کرد: بجای چشم داشت به بیگانگان باید اقتصاد درون زا در کشور وجود داشته باشد و اگر متکی به ظرفیت هایی داخلی باشیم هیچ بیگانه ای توان دست درازی به این کشور را نخواهد داشت .
امام جمعه هشت بندی  نکته مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب خطاب به منافقان عنوان کرد که در همه جا چه تربیون ها عمومی و چه رسانه ها  پیشرفت های کشور را نادیده می گیرند  و شبانه روز مشغول سیاه نمایی هستند و مردم را از نظام دلسرد می کنند و این در حالی است که مراکز بین المللی مهر تایید بر رشد و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف زده اند در حالی که این افراد کشور را فقیر و بدبخت نشان می دهند که همانطور که رهبر انقلاب فرمود هر کس اینگونه عمل کند خائن به ملت است.

کد خبر: 394852

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید